مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تعداد خارج‌سازی شناورهای مغروقه دوران جنگ تحمیلی به عدد 10 رسید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛عادل دریس در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات شناورسازی شناورهای غرق شده در کارون به شکل جدی در حال انجام است و تاکنون 10 شناور از قعر کارون خارج سازی شده است.

وی ادامه داد: سازمان بنادر برای افزایش ضریب امنیتی تردد شناورها، شناورسازی همه شناورهای مغروق دوران جنگ تحمیلی را در دستور کار خود دارد و در این زمینه نیز اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: خارج کردن شناورهای مغروق علاوه بر افزایش ضریب امنیت تردد شناورها باعث کاهش رسوبات و همچنین افزایش امکان مانور شناورهای عبوری در مسیر تردد می‌شود.

وی در خصوص مشخصات آخرین شناور خارج شده در رودخانه کارون گفت: این شناور که ازنوع قایق تندرو با  12متر طول، 3 متر عرض و 2.5 متر ارتفاع است که توسط تیم شناور سازی واحد عملیات بندر خرمشهر از قعر رودخانه کارون خارج شد.

دریس اظهار کرد: با وجود گرما و رطوبت بسیار زیاد منطقه و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، عملیات شناورسازی از سرعت و دقت خوبی برخوردار بوده و کار خارج سازی  یک فروند یدک کش و سه فروند خارج دو انبار در کارون به صورت همزمان در دست اقدام است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: شناورسازی مسروقه‌های جنگ تحمیلی بر اساس مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و اعتبارات اختصاص یافته، توسط واحدهای عملیاتی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تعداد آن  تا پایان سال جاری به 20 فروند افزایش یابد .

دریس افزود: امیدواریم با پاکسازی کارون و اروند از لوث شناورهای مغروق شاهد تردد شناورهای با تناژ بالا و همچنین افزایش میزان شناورهای عبوری باشیم./س
برچسب ها: خارج سازی ، شناور ، مغروقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.