پايگاه دبکا فايل، وابسته به رژيم صهيونيستي فاش کرد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي ملاقات با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در ماه سپتامبر و گفتگو با وي درباره ايران پيشقدم شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، منابع دبکافايل در واشنگتن و بيت المقدس اعلام کرده اند کاخ سفيد با فوريت با بيت المقدس تماس گرفته است تا ترتيب ملاقات اوباما با نتانياهو را در حاشيه نشست بعدي مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک در هجدهم سپتامبر بدهد.

منابع نزديک به اوباما اذعان مي کنند که گفتگو درباره ايران با رهبران اسرائيل سير طبيعي خود را طي کرده و به پايان رسيده است زيرا هيچکدام از طرفين معتقد نيست که مي تواند نظر طرف ديگر را تغيير دهد. اما قطع اين تماس ها به مبارزات تبليغاتي اوباما لطمه مي زند. 

تهاجم رسانه اي واشنگتن براي بستن دست هاي اسرائيل و بازداشتن آن از حمله به ايران تا قبل از انتخابات رياست جمهوري 6 نوامبر در آمريکا با اظهارات و مصاحبه هاي خبري لئون پانتا وزير دفاع و ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در پنتاگون در 14 اوت به اوج خود رسيد. آنها ضعف اسرائيل را مورد تاکيد قرار دادند و گفتند حمله به تاسيسات هسته اي ايران برنامه هسته اي اين کشور را مدت زيادي به تاخير نمي اندازد. 

پانتا و دمپسي اذعان کردند در حال حاضر آمريکا و اسرائيل ديگر گفتگويي با هم ندارند زيرا هر دو طرف مي دانند که هرچه را لازم بوده است درباره اين موضوع بگويند ، گفته اند و اختلافات از بين نرفته است.

منابع دبکافايل گزارش داده اند با اينکه نتانياهو آمادگي ديدار با اوباما را دارد ، اما معتقد است علاوه بر اوباما شايسته است که با ميت رامني رقيب وي در انتخابات نيز ملاقاتي داشته باشد. نمايندگان اوباما با ملاقات نتانياهو و رامني از اين جهت مخالفند که آنها اخيرا در اسرائيل با هم ديدار داشتند. طرف هاي اسرائيلي نمايندگان اوباما نيز در پاسخ گفته اند کابينه اسرائيل خوشحال مي شود که حتي قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريکا ميزبان اوباما نيز باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار