برای چندمین بار در 10 روز اخیر و بر اثر ورود سامانه گرد و غبار از كشور عراق به مرزهای كشورمان، آلودگی هوا آسمان شهرستان مرزی قصرشیرین را فرا گرفته و موجب كاهش دید افقی در این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
كارشناش پیش بینی در اداره هواشناسی كرمانشاه گفت: آلودگی موجود در هوا برغم بارش پراكنده باران طی چند روز اخیر همچنان در نواحی مرزی استان كرمانشاه ادامه دارد و هم اكنون دید افقی در شهرستان قصرشیرین را به هفت هزار متر كاهش داده است.

'محمد احمدی' با بیان اینكه هم اكنون میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین با دید افقی یك هوای سالم كه 10 هزار متر می باشد، سه هزار متر فاصله دارد، افزود: این مهم نشانه آلودگی هوا و وجود ریزگردهای در آسمان این منطقه است.

وی با اشاره به اینكه پیش بینی می شود طی دو روز آینده برای آسمان قصرشیرین گرد و غبار رقیق را همچنان شاهد باشیم، تصریح كرد: هم اكنون دمای هوا در این شهرستان 33 درجه سلسیوس بالای صفر است كه نسبت به مدت مشابه روز قبل در همین ساعت تغییری نداشته است.

احمدی، همچنین دید افقی ناشی از غبار در بخش مرزی سومار از توابع این شهرستان را 9 هزار متر اعلام كرد و اظهار داشت: گرد و غبار موجود در هوای نواحی مرزی كشور، نتیجه طوفان های شن در بیابان های كشور عراق است كه بعد از چند روز بوسیله باد از مرزهای غربی و جنوبی وارد كشورمان می شود.

گرد و غبار برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و همچنین بیماران تنفسی بیش از سایرین خطر دارد از این جهت شبكه بهداشت و درمان قصرشیرین همچون گذشته به افراد مسن، كودكان و بیماران قلبی و ریوی و تنفسی هشدار داد از ورود به فضای باز و آزاد خودداری كنند.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق یكی از شهرهای مرزی كشور است كه در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه است./س


برچسب ها: مهمان ، قصر شیرین ، افقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.