عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به لابي‌گري سعودي‌ها در تعليق عضويت سوريه در سازمان همکاري‌هاي اسلامي گفت:‌ اين تصميم خجالت‌آورترين تصميم سران کشورهاي اسلامي در آستانه روز قدس بود.

محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعليق عضويت سوريه در اجلاس کنفرانس اسلامي، گفت:‌ با لابي‌گري که سعودي‌ها در اين اجلاس انجام دادند، اين تصميم خجالت‌آورترين تصميمي بود که سران کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي اسلامي در آستانه روز قدس اتخاذ کردند.

وي در ادامه افزود: در آستانه روز قدس، جبهه مقاومت بايد تقويت، تجليل و تقدير مي‌شد اما امروز مي‌بينيم که سران کشورهاي اسلامي در راستاي تضعيف جبهه مقاومت گام بر‌مي‌دارند و با عربستاني همراه شدند که اکنون به عنوان عامل غرب، استکبار جهاني و رژيم صهيونيستي در منطقه عمل مي‌کند.

عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به اينکه تصميم گرفته شده ذاتا با فلسفه وجودي سازمان همکاري‌هاي اسلامي مغايرت دارد، تصريح کرد: تشکيل سازمان همکاري‌هاي اسلامي در راستاي همگرايي، وحدت و تقويت جبهه مقاومت عليه رژيم اشغالگر صهيونيستي بود،اما امروزه اين واگرايي در بين سران  کشورهاي اسلامي در حمايت از جبهه مقاومت وجود دارد که موجب شده مهمترين سنگر مقاومت و ايستادگي از سازمان همکاري‌هاي اسلامي اخراج شود.

وي با بيان اينکه تعليق عضويت سوريه در اين سازمان به بهانه دفاع از آزادي و حقوق بشر ملت سوريه انجام شده است، گفت: عربستان که خود بنيان‌گذار اجلاس اخير بود يکي از کشورهايي است که ضمن پايمال‌کردن حقوق بشر ملت خود در سرکوب مردم بحرين نيز از هيچ گونه اقدامي کوتاهي نکرده است.

نماينده مردم يزد و صدوق در خاتمه خاطر نشان کرد:‌ به زودي شاهد سقوط استکبار جهاني، رژيم صهيونيستي و ديگر ديکتاتورهاي مرتجع منطقه خواهيم بود چرا که مسير، مسير به حقي است و آنچه که تاکنون در سوريه پيش‌رفته، علي‌رغم بسيج همه امکانات غربي‌ها، آمريکايي‌ها و کمک هاي مالي عربستان، قطر و ترکيه به حمدالله پيروزي و موفقيت با نهضت مقاومت بوده و اين نهضت پيروز خواهد شد، چرا که اين سنت خداوند است و تغييري نخواهد کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سوریه ، عضو ، تعلیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار