مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت : دومین کارخانه فولاد کشور با 55 درصد پیشرف فیزیکی در بندرعباس درحال ساخت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس عبادپور افزود : برای ساخت این کارخانه 2 هزار و 500 میلیارد تومان از محل فایناس و آورده بخش خصوصی هزینه می شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت این کارخانه سالانه 4 میلیون 300 هزار تن اسلب و بیلت است.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با بیان اینکه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس چهارمین کارخانه فولاد در هرمزگان است که به بهره برداری می رسد گفت : این کارخانه از نظر میزان تولید بعد از فولاد مبارکه اصفهان ، دومین کارخانه تولید فولاد کشور است و مرحله نخست آن تیر سال آینده به بهره برداری رسد.

عبادپور افزود: ظرفیت تولید مرحله نخست کارخانه صبا فولاد خلیج فارس یک و نیم میلیون تن آهن اسفنجی و یک و نیم میلیون تن شمش بیلت است.

وی تصریح کرد: هزینه اجرای مرحله نخست هزار میلیارد تومان است که از محل اعتبارات بازنشستگی و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی تامین می شود.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: با بهره برداری از مرحله نخست این کارخانه 4 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

عبادپور افزود : بیش از 70 درصد از تجهیزات این کارخانه در داخل کشور ساخته می شود.

وی تصریح کرد: مرحله دوم کارخانه صبا فولاد خلیج فارس هم در نیمه دوم سال 92 با اعتبار هزار و 500 میلیارد تومان ساخته می شود.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت : ظرفیت تولید مرحله دوم این کارخانه دو میلیون و 800 هزار تن اسلب است.

عبادپور افزود : با بهره برداری کامل از کارخانه صبا فولاد خلیج فارس چهار میلیون و 300 هزار تن به ظرفیت کشور افزوده می شود و 25 درصد از فولاد کشور از این کارخانه تامین می شود.

فولاد موردنیاز کشور سالانه 27 میلیون تن و ظرفیت فعلی تولید 17 میلیون تن است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.