ميدان تايمز نيويورک بعنوان پرترددترين منطقه گردشگري بزرگترين شهر آمريکا در روز جهان قدس، شاهد فرياد آزادي قدس شريف بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون شيعه؛ مسلمانان مقيم اين شهر و آمريکايي هاي ضد صهيونيسم ظهرجمعه به وقت محلي با حضور در تجمع روز جهاني قدس، پايان اشغالگري و جنايات رژيم صهيونيستي را فرياد زدند.
"سارا فلاندرز" از فعالان ضد جنگ آمريکايي به خبرنگار ما گفت: بيداري أخير در خاورميانه، اسرائيل را در تنگنا قرار داده و اين رژيم تلاش دارد با دامن زدن به بحران هايي مانند سوريه، توجهات را از جنايات خود منحرف کند.
وي بحران سازي درکشورهايي مانند مصر، ليبي، بحرين و يمن را نيز، ترفند آمريکا براي اختلاف افکني در داخل جهان اسلام خواند و لزوم توجه مسلمانان به اين توطئه ها را ضروري دانست.
شرکت کنندگان دراين تجمع همچنين با در دست داشتن پرچم هاي فلسطين، سرکوب مردم اين سرزمين را مصداق آپارتايد صهيونيست ها و ناقض حقوق بشر خواندند.
زوج مسيحي آمريکايي حاضر در اين تجمع، با محکوم کردن سانسور خبري وقايع فلسطين، بي عدالتي حاکم بر مناسبات جهاني و حمايت يکجانبه غرب از رژيم صهيونيستي را مصداق بارز ظلم موجود خواندند.
برخي افراد دست نوشته هايي را در معرض ديد عموم قرار داده بودند که از دولت آمريکا مي خواست ماليات آنها را صرف حمايت از اسرائيل نکند.
خاخام هاي ضد صهيونيسم هم حضور فعالي در مراسم روز جهاني قدس امسال منتهن داشتند و گردشگران پرسشگر درباره اين تجمع را با حقايق شش دهه اشغالگري صهيونيست ها در فلسطين آشنا مي کردند.
نکته قابل توجه در حاشيه اين مراسم، طرد چهره هاي تندروي ضد سوري از مراسم روز قدس امسال نيويورک بود.
برخي هواداران ارتش به اصطلاح آزاد سوريه ساعاتي قبل از آغاز اين مراسم با حضور فعالانه سعي در توزيع پرچم هاي اين گروه داشتند که با هشياري بموقع برگزارکنندگان اين تجمع، مجبور به ترک محل شدند.
برخي صهيونيست هاي تندروي حامي اسرائيل نيز در سه ساعت برگزاري اين مراسم، با نزديک شدن به مسلمانان تجمع کننده و توهين آشکار به آنان، نفرت خود را از روشنگري مسلمانان درباره ماهيت اسرائيل بروز مي دادند.
واکنش مسلمانان به اين توهين صهيونيست ها، درخواست ارائه دليل منطقي براي جنايات اسرائيل بود.
جمعي از جوانان فعال اين تجمع نيز با توزيع بروشورهايي درباره جنايات اسرائيل، سعي کردند هزاران گردشگر ميدان تايمز نيويورک را با اين حقايق آشنا کنند.
جمعي از هموطنان ايراني مقيم نيويورک و نيوجرسي نيز در اين مراسم ضد اسرائيلي حضور يافته بودند.
خانم دکتر داروساز ايراني با اشاره به هفده سال اقامتش در آمريکا، خود را پايبند به آرمان فلسطين ناميد و گفت: امام خميني (ره) حق بزرگي بر گردن همه ما دارند و ما هرسال به هر طريق ممکن انزجار خود از جنايات اسرائيل را ابراز مي کنيم.
پايان بخش مراسم روز جهاني قدس نيويورک، قرائت قطعنامه اي بود که از نهادهاي بين المللي و بويژه سازمان ملل متحد درخواست کرد با همه ابزارهاي موجود، مانع از ادامه جنايات رژيم صهيونيستي شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار