جشنواره تجلي بصيرت هنرهاي تجسمي نشان از وجود هنرمندان اين مرز و بوم كه از اتفاقات و حوادث روز به راحتي نگذشته و با رصد در لايه هاي پنهان آن را براي ثبت در تاريخ به تصوير مي‌كشند.

حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: ارزشي ترين ارمغان جشنواره تجلي بصيرت بخش تجسمي حضور هنرمندان اين حوزه بود و اثر هنري خلق شده بر ماندگاري ياد 9 دي تاثيرگذار بوده چرا كه اين روز در تاريخ بنا به گفته مقام معظم رهبري ماندگار شد.
وي افزود: ما امروز به يك جامعه هنري زيبا و ارزشمند كه خالقين اين آثار هستند مواجه ايم و خالقين اين آثار ظرفيت هاي عظيم و ارزشمند جامعه هنري متعهد ما هستند.
شاه آبادي ادامه داد: هنرمندان اين مرز و بوم نشان دادند كه از اتفاقات و حوادث روز به راحتي نمي‌گذرند، زيرا لايه هاي پنهان يك حادثه را رصد كرده و آن را براي ثبت در تاريخ به تصوير مي‌كشند.
وي عنوان كرد: هنرمندان و چهره هايي كه به موضوع 9 دي توجه دارند و براي موضوع بصيرت چنان جايگاهي قائل هستند كه هم و غم خود را صرف زنده نگه داشتن چنين حادثه هايي مي‌كنند به طور قطع، سرمايه هاي معنوي هنر متعهد كشوري هستند.
شاه آبادي بيان كرد: اختتاميه يادواره هنري تجلي بصيرت جمعيتي مملو از هنرمندان متعهد و علاقه مندي كه براي سرمايه هاي اصلي ملت احساس مسئوليت كرده و در فضاي هنري امروز كشور مشاركت كردند، تشكيل مي دهند.
وي تصريح كرد: قرار براين است كه در جشنواره تجلي بصيرت برندگان و راه يافتگان اين يادواره را تحت حمايت خاص خود قرار داده و اين نويد را خواهيم داد كه آن ها را در سال 91 فراموش نخواهيم كرد.
وي افزود: برندگان اين جشنواره تعاملات خود را با ادارات كل تخصصي برقرار كنند تا از حمايت هاي معنوي و استفاده از كمك هاي آموزشي براي ارتقا كارها بهره مند شويم.
شاه آبادي اظهار داشت: بخشي از آثار اين جشنواره ارتباط مستقيم با موضوع 9 دي بخصوص بخش كاريكاتور كه هر مخاطبي با مشاهده آن به ياد رويداد اين روز و بصيرت، شجاعت و غيرت ملت ايران در صيانت از بالاترين ارزش هاي نظام جمهوري اسلامي خواهد افتاد.
وي عنوان كرد: اميدواريم همه جشنواره ها به سمت و سويي سوق پيدا كند كه مضامين ارزشمند مورد نظر برگزار كنندگان و جامعه هنري آنچنان عميق و ظريف توسط سازندگان بيان شود كه كوتاهترين راه براي رسيدن به يك مفهوم را براي مخاطب به همراه داشته باشد.
وي افزود: مخاطب ما براي دريافت يك پيام دقيق و ارزشمند با يك نگاه گذرا به يك اثر هنري زواياي زيبايي از اين اثر را كشف كند.
شاه آبادي درخصوص نگهداري آثار اين جشنواره بعد از نمايش عنوان كرد: بخشي از آثار توسط هنرهاي تجسمي خريداري و در محل گنجينه مخصوص نگهداري مي‌شود، در سال 90 با بازسازي جامع، تغيير در فضا و با موجودي هنرهاي تجسمي نحوه نگهداري آثار اين حوزه حفظ شد.
وي بيان كرد: بسياري از بخش ها در جشنواره متعلق به مردم است و به آن ها برگردانده مي‌شود و بخش هاي مختلفي چون بنياد نياوران و مجموعه برج آزادي براي نگهداري آثار خود صاحب گنجينه شدند.
شاه آبادي خاطرنشان كرد: همچنين موزه هنرهاي معاصر داراي گنجينه استاندارد و رسمي است كه تحت نظارت امين اموال و شاخصه هاي رسمي و وزارت اقتصاد و دارايي آثار را نگهداري مي‌كند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار