ادبيات دفاع مقدس در سال هاي اخير با توجه به ورود ناشران دولتي موظف به انتشار آثار دفاع مقدس و برخي از ناشران خصوصي جايگاه خود را تثبيت و مخاطبانش را پيدا كرده است.

اكبر صحرايي، نويسنده حوزه ادبي دفاع مقدس و متخصص ميني مال در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به آنكه جايگاه ادبيات دفاع مقدس دچار آشفته بازار شده است افزود: ناشران كتاب هاي دفاع مقدس در حال حاضر به دو گونه خصوصي و دولتي تقسيم شده اند.
وي در ادامه به انگيزه هاي هر كدام از گونه هاي ناشران فعال در حوزه ادبيات دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: به طبع ناشران دولتي نحوه رجوعشان به كتاب هاي دفاع مقدس بيشتر تحت شرح وظايف خود بوده و خواه ناخواه در راستاي سياستگذاري خود فعاليت مي كنند.
صحرايي باتاكيد بر آنكه اگر ناشران خصوصي به سمت چاپ و نشر كتاب هاي دفاع مقدس بروند، علائم بهتري ارسال مي شود، اظهار داشت: اعتقاد دارم كه ادبيات دفاع مقدس در كليت مخاطب خود را پيدا و تثبيت كرده، اما پيشرفت ساليانه اين حوزه ادبي با توجه به تفكيك نشدن ناشران خصوصي و دولتي در زمينه چاپ و نشر آثار دفاع مقدس جاي پرسش دارد.
وي در ادامه تصريح كرد: البته برخي از ناشران خصوصي تا اندازه زيادي وابسته به دولت هستند.
صحرايي خاطرنشان كرد: مشكل ما در جايي بوده كه بعضي از ناشران خصوصي به هيچ نهاد و سازماني مرتبط نيستند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار