مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كهگیلویه وبویراحمد از معرفی 24هزار واحد مسكونی روستایی برای نوسازی به بانكهای این استان خبر داد و گفت: 23 هزار واحد از این تعداد تاكنون پایان كار گرفته اند.

'محمد خانی نوذری ' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، تعداد واحدهای مسكونی غیرمقام و كم دوام این استان را حدود 50 هزار واحد اعلام كرد و افزود: 35 درصد واحدهای مسكونی استان با احتساب ساخت واحدهای جدید در محل واحدهای قدیمی و نوسازی شده، مقام سازی شده اند.
وی با بیان اینكه طرح مقام سازی مسكن روستایی از حدود سال 74 آغاز شد و از 84 به دنبال توجه دولت نهم شتاب مطلوبی بخود گرفت، گفت:: تاكنون برای مقام سازی واحدهای مسكونی این استان حدود دو هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی سال های 89 و 90 را اوج روند اجرای طرحهای مقام سازی ونوسازی مسكن روستایی دانست وافزود: وام مقاوم سازی مسكن در زمان شروع این طرح از 50 میلیون ریال آغاز و امسال به 125 میلیون ریال رسیده است.
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كهگیلویه وبویراحمد برنامه امسال مقام سازی مسكن روستایی این بیناد را چهار هزار و700واحد برشمرد و افزود: تاكنون سه هزار و 200 واحد به بانك های عامل معرفی شده اند.
وی از انعقاد قرارداد 45درصد این وامها خبرداد و تصریح كرد: برخی بانك ها همكاری خوبی دارند و بنا به تاكید دولت و استاندار از دیگر بانكها انتظار همكاری بیش از پیش وجود دارد.
خانی نوذری گفت: بر روند ساخت طرح مسكن مقاوم روستایی كارشناسان و ناظران بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با دانش و تخصص لازم نظارت دارند.
از یك هزار و791 روستای كهگیلویه وبویراحمد در 763 روستا بالای 20 خانوار سكونت دارد./س

برچسب ها: مسکن ، نوسازی ، نوساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.