امام جمعه سلماس گفت: کودتای 28 مرداد سرمنشأ خیانت آمریکا در ایران و لکه ننگی بر تاریخ کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در خطبه نخست با اشاره به فرازهایی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: ماه رمضان، ماهى است که آغازش رحمت، میانش آمرزش، و پایانش اجابت و آزادى از آتش دوزخ است در روزهای پایانی این ماه از خداوند، حاجات خود را بخواهید و با طلب بهشت و عافیت از آتش دوزخ به خدا پناه ببرید.

وی روز قدس را روز حیات مجدد اسلام دانست و گفت: در این روز مسلمانان و مردم آزاده در مقابل دشمنان اسلام به پا می‌خیزند، زیرا روز قدس روز انزجار عمومی از غاصبان فلسطین و دفاع از اسلام و ارزش‌های والای انسانی است.

موسوی با بیان اینکه حرکت مردم در روز قدس برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از حضرت امام خمینی(ره) به یادگار مانده است، ادامه داد: روز قدس متعلق به مردم و اسلام است و امسال اهمیت آن نسبت به سال‌های گذشته به دلیل بیداری مردم جهان بر ضد استکبار و صهیونیست بیشتر است.

موسوی در ادامه با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد 1332 آمریکا را عامل اصلی آن معرفی کرد و گفت: آمریکایی‌ها در این روز برای تامین منافع خود در مقابل مردم ایران ایستادند و محمدرضا شاه را دوباره به قدرت بازگرداندند.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه کودتای 28 مرداد سرمنشأ خیانت آمریکا در ایران است، تصریح کرد: کودتای 28 مرداد از حوادث عبرت‌آموز و تلخ تاریخ اسلام است که با تفکر و تامل در آن می‌توان از تکرار چنین حوادثی در کشور جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ناکامی مصدق در ایجاد دموکراسی مورد نظرش همچون لکه ننگی بر تاریخ کشور بر جای ماند و تراژدی اسفباری برای تمام‌ دوستداران ایران شد، گفت: امروزه مردم ایران اسلامی فعال و آگاه سیاسی هستند و با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای رشد و توسعه کشور گام بر‌ می‌دارند.

امام جمعه سلماس در پایان با بیان اینکه هفته دولت نماد خدمت‌رسانی و عدالت‌محوری است، خاطرنشان کرد: هفته دولت نماد تلاش و ولایت‌مداری است و احیای دین، گسترش عدالت و حل مشکلات مردم باید به صورت عملی مدنظر قرار گیرد و بدنه اداری کشور از سرعت و تحرک لازم برخوردار باشد./س

برچسب ها: آمریکا ، سلماس ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.