لطیفی گفت: مدگرایی یک بازی است که غربی ها توسط ان موجب غفلت هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان می شود و جوانان را از اهداف و کارهای مفید خود باز می دارند و یا رسیدن به آن را کندتر می کنند.

دکتر سعیده لطیفی آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مدگرایی از جمله آسیب های پنهان در جامعه است که جوانان و نوجوانان را هرچه بیشتر در برگرفته است و در بین مردم شیوع می کند و تاثیرات شدیدی همچون غفلت از هدف درست زندگی، دلمشغولی، حسادت، مخارج بی مورد می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: دل مشغولی و بی قرار بودن یکی از تاثیرات منفی مدگرایی است که به روشنی در جوانان دیده می شود و باعث تاسف است که تعدادی از جوانان پرانرژی کشورها بیش از چند ساعت در روز وقت خود را برای مد خرج می کنند تا چیزی پوچ را که مد می نامند به دست آورند که آخر از آن هم منفعتی نصیبشان نمی شود و به صورت یک مترسک در دست به وجودآورندگان مد حرکت می کنند.
لطیفی در ادامه تصریح کرد: از دیگر تاثیرات مد خرج های بی مورد است که غربی ها با این کار به بدنه ای اقتصاد کشور لطمه وارد می کنند و باعث فروش هرچه بیشتر محصولات خودشان می شوند و طوری عمل میکنند که شخص مصرفی بعد از مدتی به اعتیاد این کار دچار می شود و به صورت دائمی خرج هایی برای مدگرایی خودش انجام دهد.
وی در پایان تصریح کرد: مدگرایی یک بازی است که غربی ها توسط آن موجب غفلت هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان می شوند و جوانان را از اهداف و کارهای مفید خود باز می دارند و یا رسیدن به آن را کندتر می کنند که باید برای درمان این آسیب خانواده ها مدارس و دانشگاه ها آگاهی والاتری را در خدمت جوانان بگذارند که فریب اینگونه بازی های پوچ و توخالی را نخورند./ف
برچسب ها: مدگرایی ، جوان ، ساعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار