مسئول شورای سياستگذاری ائمه جمعه استان لرستان پرداختن به بعد نرم افزاری معنوی مساجد را يك ضرورت دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام محمد حاجی پور، مسئول دفتر رسيدگی به امور مساجد استان لرستان در همايش «خانه های آسمانی» با اشاره به وجود يك هزار و 760 مسجد در لرستان، گفت: در استان لرستان به ازای هر يك هزار نفر جمعيت يك مسجد وجود دارد كه اين آمار منطبق با نرم كشوری است.

وی افزود: در حال حاضر در روستاهای استان لرستان با كمبود مسجد مواجه هستيم و اغلب مساجد ما در مناطق شهری مستقر هستند و بايد توجه ويژه ای به ساخت مسجد در مناطق روستايی و حاشيه ای داشته باشيم.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اين كه نيازمند احداث ساخت 800 مسجد در استان هستيم كه می طلبد ائمه جماعات، مردم و خيرين و دولت در اينزمينه همت كنند، پرداختن به بعد نرم افزاری معنوی در مساجد را ضروری دانست و ادامه داد: در استان لرستان تعداد مساجدی كه نماز جماعت در سه وعده در آنها اقامه می شود در ماه های غير از رمضان چندان رضايت بخش نيست كه می طلبد حوزه های علميه، متوليان مساجد و روحانيت نسبت به اقامه نماز جماعت در مساجد جديت بيشتری از خود نشان دهند.

وی افزود: از مجموع يك هزار و 750 مسجد لرستان تنها در 300 تا 400 مسجد آن نماز جماعت اقامه می شود كه لازم است در ساير مساجد نيز در زمينه برپايی اقامه نماز جماعت در سه وعده اقدام شود و روحانيون سعی كنند مساجد بيشتری تحت پوشش نماز جماعت قرار بگيرد./س 

برچسب ها: نرم افزاری ، معنوی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.