امام جمعه چالدران گفت: فلسطین پایگاه اول مقاومت دنیای اسلام در برابر کفر و مستکبران جهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده در آیین عبادی سیاسی با بیان اینکه فلسطین پایگاه اول مقاومت در برابر کفر در دنیای اسلام است، اظهار داشت: اگر فلسطین برانداخته شود کل اسلام آسیب می‌بیند و روز قدس روز مقابله مستضعفان بر ضد مستکبرانی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و اسرائیل هستند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، تصریح کرد: باید ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبران اعلان وجود کنند و همانطوری که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبران را به خاک مالید همه ملت‌ها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دان‌ها بریزند.

امام جمعه چالدران در ادامه از مسلمانان آزاده‌خواهی که با زبان روزه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند، قدردانی کرد و گفت: شور و شوق مردم در راهپیمایی امسال روز قدس نشان‌دهنده شعور سیاسی مردم و بلوغ فکری آنها است زیرا به دعوت ولی امر مسلمین جهان لبیک گفته‌ و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و خواستار آزادی مردم فلسطین هستند زیرا مردم با هوشیاری بیان کردند که برای اتحاد اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود و اهداف اسلام را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه از مردم شهرستان چالدران به دلیل کمک و یاری زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی تقدیر کرد و گفت: این حادثه غیر‌مترقبه و ناگوار یک نوع امتحان الهی برای مصیبت‌دیدگان است که چگونگی صبر در برابر مقدرات الهی را بیاموزند و هم وسیله امتحان مردم است که چگونه به یاری مصیبت‌دیدگان و نیازمندان بشتابند.

یوسف زاده حضور رهبر کبیر انقلاب در مناطق زلزله‌زده را سبب تسلی آلام مردم دانست و ابراز داشت: حضور ایشان در منطقه منجر به تسریع خدمات رسانی و تسکین آلام مردمی می‌شود که خانه و زندگی و عزیزانشان را در این حادثه دلخراش از دست دادند به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر ساکنان این مناطق با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند این حادثه می‌تواند به سکوی پرش و دگرگونی چهره‌ی این منطقه تبدیل شود.

امام جمعه چالدران در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته دولت گفت: صیانت و حفظ وحدت و همدلی در سایه برافراشته بودن پرچم نظام جمهوری اسلامی تکلیف همیشگی همه مسئولان و مردم ایران است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید خدمتگزاران صدیق مردم باشند، تاکید کرد: مسئولان باید برای رفاه و آرامش مردم، حل مشکلات انها، رفع بیکاری و تورم گام بردارند تا مردم به آنها خوش‌بین شوند و هر روز بیشتر از گذشته از مسئولان حمایت کنند.

امام جمعه چالدران بابیان اینکه عید فطر مظهر پیوند امت اسلام با امامت و ولایت است، گفت: از جمله ویژگی‌های نماز عید فطر را آشنایی با نحوه دعا کردن و آداب دعا است زیرا نماز عید فطر نماد وحدت امت اسلامی است و همه مسلمانان امروز رو به خدا و به پیشگاه او هستند./س

برچسب ها: اسلام ، چالدران ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.