امام جمعه موقت ارومیه گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس در واقع لبیک گفتن ملت ایران اسلامی به امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام محمد فخری در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم اظهار داشت: امروز خوشبختانه حضور حداکثری اقشار مختلف مردم اعم از پیرو و جوان، زن و مرد، کسبه و فرهنگی را در راهپیمایی شاهد بودیم که این مسئله بیانگر پایبندی آنها به آرمان‌های امام خمینی (ره) است.

وی تصریح کرد: ملت شریف ایران همچنین مردم آذربایجان غربی با حضور یافتن در میدان‌ها، گذرگاه‌ها و ... با سر دادن شعارهای ضد استکباری نشان داده‌اند برای همیشه در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار دارند و تا زمانی که این کشور از چنگ رژیم غاصب صهیونیستی آزاد شود از پشتیبانی خود دست برنمی‌دارند.

فخری به برگزاری مراسم‌های عبادی الهی در شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: 30 سال پیش از این، مراسم لیالی قدر به هیچ‌عنوان با این عظمت برپا نمی‌شد به طوری که فقط در مسجد جامع مردم برای خواندن ادعیه و تلاوت آیات نورانی قرآن کریم گردهم جمع می‌شدند ولی امروز در کمتر مسجد و تکیه‌ای است که صدای تلاوت قرآن شنیده نشود.

فخری به نزول بلای طبیعی در آذربایجان شرقی اشاره و از مردم به دلیل ارسال هدایا و کمک‌ها تقدیر کرد و اظهار داشت: این قبیل اقدامات مردم، به طور قطع برای آنها به عنوان باقیات صالحات محسوب می‌شود لیکن امیدواریم حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها ادامه پیدا کند تا زلزله‌زدگان به زندگی عادی خود برگردند.

امام جمعه موقت ارومیه به برگزاری آیین‌های جمع‌خوانی قرآن در ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این آیین‌های الهی ابتدا در مشهد و سپس در امام‌زاده‌ها مانند شاهچراغ و حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد به طوری که هم‌اکنون نیز در استان به ویژه در ارومیه و خوی برگزار می‌شود که اغلب شرکت‌کننده‌ها نیز جوانان هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.