دامنه اعتراضات آنان گسترده شد و تظاهر کنندگان در حالی که پرچم بحرین، فلسطین و حزب الله لبنان در دست داشتند و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار می دادند، به سمت سفارت آمریکا پیش می رفتند. هدف اشغال لانه جاسوسی آمریکا در منامه بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حضرت امام خمینی (ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان "روز جهانی قدس" تعیین کرد. بر همین اساس هر ساله در سراسر جهان و به ویژه در کشورهای مختلف اسلامی، مسلمانان با برگزاری تظاهرات، این روز را گرامی می دارند.

بررسی های انجام شده توسط "الوعی" نشان می دهد که شهید «محمد جمعه الشاخوری» اولین شهید "روز جهانی قدس" به شمار می رود. او 24 سال سن داشت و کارمند بیمارستان "سلیمانیه" بحرین بود.

گفته می شود در سال 2002 میلادی مانند هر ساله تظاهراتی در دفاع از مسجد الأقصی و بیت المقدس برگزار شد و تظاهر کنندگان نسبت به اقدامات «آریل شارون» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و نیز «جرج بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا اعتراض می کردند.

دامنه اعتراضات آنان گسترده شد و تظاهر کنندگان در حالی که پرچم بحرین، فلسطین و حزب الله لبنان در دست داشتند و علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار می دادند، به سمت سفارت آمریکا پیش می رفتند. هدف اشغال لانه جاسوسی آمریکا در منامه بود. تظاهر کنندگان عکس امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای و سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را نیز در دست داشتند.

این وضعیت خاندان حاکم آل خلیفه را ناراحت کرد از همین رو دستور دادند که مأموران حکومتی به تظاهر کنندگان حمله کنند. بر اثر نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به تظاهر کنندگان، در تاریخ 5 آوریل 2002 «محمد جمعه الشاخوری» زخمی و فورا به بیمارستان منتقل شد. وی دو روز بعد یعنی در 7 آوریل 2002 به شهادت رسید.

فردای آن روز مراسم تشییع وی با حضور ده ها هزار شهروند بحرینی برگزار شد. آنان در مراسم تشییع علیه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا شعار سر می دادند. پیکر وی در قبرستان منطقه "شاخوره" به خاک سپرده شد.
برچسب ها: شهید ، روز قدس ، اولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار