رئیس کمیته بین المللی مستقل تحقیق در سوریه اوضاع این کشور را وخیم توصیف کرد و درباره عواقب دخالت نظامی خارجی در سوریه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباریه، وی اظهار داشت: کشورهای بزرگ که هر روز درس آزادی و عدالت به دیگران می دهند خود منشأ ظلم و دیکتاتوری و استبداد به شمار می روند و هنوز متقاعد نشده اند که حمایت مالی و تسلیحاتی آنها از تروریست ها در سوریه بی فایده است زیرا تصور می کنند این کار به تحقق اهداف آنها برای نابودی سوریه و ملت این کشور به آنها کمک می کند. این کشورها بر این ادعا اصرار می کنند که دموکراسی و آزادی از طریق دخالت های غرب و سلاح های ناتو تحقق می یابد.
وی در ادامه گفت: در حالی که این کشورها ساز مخالف می زنند و به صورت تک بعدی به مسئله نگاه می کنند، طرف های دیگر معتقدند دخالت خارجی در سوریه فجایع زیادی به بار خواهد آورد.
پائولو سرجیو پینیرو رئیس کمیته بین المللی مستقل تحقیق در سوریه درباره عواقب فاجعه بار دخالت نظامی خارجی در سوریه هشدار داد و افزود انفجاری که در نزدیک محل اقامت ناظران بین المللی در دمشق روی داد نشان دهنده وجود بیگانگان در این کشور است.
در ادامه آمده است: کمیته مستقل تحقیق در سوریه گزارشی درباره اوضاع سوریه ارائه داده است و در همین حال پینیرو گفته است اوضاع تغییر کرده و در عرصه های مختلف میدانی و سیاسی به شدت وخیم شده است. وی تاکید کرد اکنون بیش از هر زمان دیگری به توافق بین المللی نیاز است زیرا حل بحران سوریه فقط با همکاری و کمک بین المللی امکان پذیر است.

برچسب ها: سوریه ، دخالت ، نظامی ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار