ارزش تغذیه‌ای ماست پروبیوتیك بیش ازماست معمولی است

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهید بهشتی،مدیر كل اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، ‌آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه پروبیوتیك به ارگانیزم‌های زنده‌ای گفته می‌شود كه با مصرف به میزان لازم در سلامت فرد موثر است، گفت: همه باكتری‌ها مضر نیستند و گاهی بسیاری دیگر از اعضای خانواده باكتری‌های مضر برای بدن سودمند است.
 
مهندس پهلوانی با بیان اینكه محصولات پروبیوتیك توانایی تغییر فلور میكروبی روده را دارند، اظهار كرد: نتایج تحقیقات فراوانی در اروپا و آمریكا نشان داد كه غذاها و یا مكمل‌های پروبیوتیك آثار مثبتی بر سلامت انسان دارند.
 
وی با اشاره به وجود صد تریلیون باكتری زنده در روده به عنوان فلور طبیعی بدن گفت: میكروبها برای سلامت انسان مفید، مضر و یا خنثی هستند.
 
مدیر كل اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه فرآورده‌های لبنی به ویژه ماست پروبیوتیك از جمله فرآورده‌های حاوی باكتری‌های پروبیوتیك به شمار می‌آیند، افزود: ماست پروبیوتیك ماست غنی شده‌ای است كه ارزش تغذیه‌ای آن بیش از ماست معمولی است و اسیدهای آمینه و چرب بدن را تامین می‌كند.
 
مهندس پهلوانی افزود: این ماست از نظر انواع ویتامین‌ها نظیر ویتامین A و C و ریبوفلاوین،‌ تیامین،‌ بیوتین، انسولین بسیار غنی‌تر از ماست معمولی است.
 
وی با استناد به نتایج یك بررسی منتشره در نشریه پزشكی بریتانیا گفت: این بررسی نشان داد بیماران سالمند بستری در بیمارستان با مصرف نوشیدنی حاوی ماست پروبیوتیك كمتر به اسهال ناشی از مصرف مداوم آنتی بیوتیك دچار شدند./ع
برچسب ها: پروبیوتیک ، چرب ، اسید ، ماست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار