امروز مردم عراق نيز در راهپيمايي روز قدس شرکت کردند؛ حال آنکه از ساعتي ديگر، راهپيمايي روز جهاني قدس در کشور هند آغاز مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، امروز هزاران نفر از مردم عراق در پايتخت اين کشور تجمع کرده اند تا با شرکت در راهپيمايي روز قدس، اقدامات وحشيانه اسرائيل را عليه غيرنظاميان فلسطين محکوم کنند و با مردم فلسطين اعلام همبستگي کنند.

مقامات عراقي، روحانيون و سران قبائل و مردم معمولي اعم از زنان و کودکان همگي در اين راهپيمايي شرکت دارند تا ضمن اعلام حمايت از مردم فلسطين از سازمان ملل متحد و جامعه بين المللي بخواهند به بحران انساني در فلسطين پايان بدهند.

مقامات عراقي که در اين راهپيمايي شرکت کردند، اقدامات وحشيانه و خصمانه ارتش اسرائيل را برضد غيرنظاميان فلسطيني محکوم کردند.

اين راهپيمايي فقط به شهر بغداد محدود نيست بلکه در ديگر شهرها و روستاهاي عراق نيز برپا شده است.

بيش از پنج هزار نفر از قشرهاي مختلف مردم حله مرکز استان بابل امروز با حضور در راهپيمايي روزجهاني قدس، ‌سکوت سردمداران غربي و کشورهاي مدعي حقوق بشر را در قبال جنايات اسراييل غاصب در حق ملت مظلوم فلسطين محکوم کردند.

استاندار بابل در اين راهپيمايي سخنراني و بر اتحاد مسلمانان جهان براي آزادي قدس شريف تاکيد کرد.

همچنين راهپيمايي روزجهاني قدس در استانهاي کربلا و قادسيه برگزار شد.

از سوي ديگر، مراسم روز جهاني قدس در کشورهند در شهرها و ايالت هاي مختلف اين کشور از جمله «دهلي نو ،کشمير و کارگيل درايالت جامو و کشمير، بمبئي و پونا  در ايالت ماهاراسترا ،  لکنو در ايالت اتارپرادش، احمد آباد در ايالت گجرات، بنگلور در ايالت کارناتکا، کلکته در ايالت بنگال غربي، پاتنا در ايالت بيهار، چناي در ايالت تاميل نادو، حيدر آباد در ايالت آندرا پرادش، و ديگر شهرهاي هند با شکوه خاصي برگزار مي شود.

در دهلي نو نيز مسلمانان پس از اقامه نماز جمعه به مناسبت روز جهاني قدس از ساعت 15 به وقت محلي در خيابان هاي مرکزي اين شهر راهپيمايي مي کنند.

سازمان ها و تشکل هاي اسلامي هند از جمله مجلس علما و جمعيت اسلامي هند از روزهاي گذشته مردم را به شرکت در راهپيمايي روز قدس دعوت کرده بودند.
برچسب ها: عراق ، هند ، تظاهرات ، روز قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار