نخست وزير پيشين افغانستان تصريح کرد روز قدس نشان دهنده نزديک بودن پايان اشغالگري صهيونيستي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، "احمد شاه احمدزاي" گفت: امروز روز جهاني قدس است که امام خميني(ره) پايه گذار آن بود.  
هر سال اين روز در کشورهاي مختلف جهان گرامي داشته مي شود. با برپايي راهپيمايي روز قدس، اين پيام به اشغالگران اسرائيلي منتقل مي شود که قدس و مسجدالاقصي آزاد خواهد شد. ما منتظر فرا رسيدن اين روز هستيم. اين روز نزديک است. 

وي افزود: با برپايي اين راهپيمايي اين پيام به اشغالگران اسرائيلي منتقل مي شود که عصر بيداري اسلامي فرارسيده است. سقوط نظامهاي ديکتاتوري در منطقه مويد همين مسئله است. زمان آن فراخواهد رسيد که اشغالگران اسرائيلي نيز سرنگون شوند. 

ما از همه جهانيان مي خواهيم تا در حمايت از مردم فلسطين به پا خيزند. آرمان فلسطيني ها ، آرماني عادلانه است. اشغالگران بايد بدانند که در مسير اشتباه حرکت مي کنند.  
آنها بايد بدانند که مسئله قدس و مسجدالاقصي براي امت اسلامي اهميت بسيار زيادي دارد.  
ملت هاي اسلامي قدس و مسجدالاقصي را فراموش نخواهند کرد.  
مسجدالاقصي قبله نخست مسلمانان است و اين مسئله براي همه مسلمانان جهان اهميت بسيار زيادي دارد.اشغالگران اسرائيلي بايد اين سرزمين را به مسلمانان بازپس بدهند. مسلمانان حق دارند به مسجد الاقصي بروند و آنجا را زيارت کنند.

"احمد زاي" در ادامه افزود: مسلمانان جهان با شرکت در راهپيمايي روز قدس اين پيام را منتقل مي کنند که همه مسلمانان در درخواست خود از اسرائيل براي دست کشيدن از قدس و مسجدالاقصي متحد هستند. برپايي راهپيمايي روز قدس بسيار مهم است زيرا نشان دهنده وحدت مسلمانان درمقابل اشغال قدس و مسجدالاقصي است.
 
ما از همه کشورهاي اسلامي مي خواهيم تا در کنار فلسطيني ها بايستند و از آرمان صحيح فلسطيني ها حمايت کنند. ما به اسرائيل و حاميان آن مي گوييم که روز آزادي فلسطين بسيار نزديک است. مسجد الاقصي و قدس آزاد خواهد شد. آنها بايد از اشغالگري سرزمينهاي فلسطيني دست بکشند. راهپيمايي روز قدس نشان دهنده اقدام مسلمانان در مقابل ظلم و تعدي اسرائيل است. اسرائيل نمي تواند به تصاحب و اشغال سرزمينهاي فلسطيني ادامه بدهد. بايد خود فلسطيني ها بتوانند آينده خود را تعيين کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار