براین اساس پروژه هایی نظیر نهال کاری بیابان ،آبیاری و مراقبت از نهال کاری ها ،احداث بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع حاشیه جاز موریان در حال اجرا است .

عزیز اله افشاری زاده ، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان  ، ضمن اشاره به اهمیت باتلاق جاز موریان به عنوان یک اکوسیستم مهم در جنوب کشور ، مهمترین دلیل تخریب پوشش گیاهی و زوال اکوسیستم جاز موریان را خشکسالی های سالهای اخیر در جنوب استان کرمان دانست و افزود: احداث سدها ی مخزنی در بالا دست حوزه آبریز جاز موریان باعث تشدید فقر پوشش گیاهی منطقه شده است .

وی تصریح کرد :  مطالعاتی در رابطه با  طرحهای مرتع داری ، بیابان زدایی و مدیریت مناطق بیابانی حاشیه جازموریان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب استان کرمان صورت گرفته است.

افشاری زاده افزود: بر اساس این مطالعات پروژه هایی نظیر نهال کاری بیابان ،آبیاری و مراقبت از نهال کاری ،احداث بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع حاشیه جاز موریان در حال اجرا است.

 وی از اختصاص اعتباری برای جرای این طرح  از محل اعتبارات ملی برای اجرای 350 هکتار نهالکاری و 50 هکتار آبیاری و مراقبت از نهالکاری برای احیاء جازموریان خبر داد و اظهار داشت : طرح ترسیب کربن مناطق بیابانی حاشیه جازموریان که از مصوبات دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت به استان کرمان است به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار اجرا نشده است./س

برچسب ها: احیای ، جازموریان ، جیرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.