مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان در 550 شهر، مركز استان در سراسر كشور و در خارج از كشور نیز در 70 كشور اسلامی و غیراسلامی برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اخبار لحظه به لحظه از حضور پرشور مردم در راهپيمايي باشکوه روز قدس به شرح زير است:

*آغاز زودهنگام راهپیمایی روز جهانی قدس

مردم روزه‌دار تهران دقایقی قبل از آغاز رسمی راهپیمایی روز قدس به صورت خودجوش در دسته های چند نفره به سمت میدان انقلاب در حركت بودند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان در 550 شهر، مركز استان در سراسر كشور و در خارج از كشور نیز در 70 كشور اسلامی و غیراسلامی برگزار می شود.


*آيت الله سليماني: بيداري اسلامي اهميت روز‌جهاني‌ قدس امسال را دو چندان کرده است


عضو مجمع خبرگان رهبري گفت: سرعت تحولات منطقه در قالب بيداري اسلامي و مقابله همه جانبه دنياي استكبار با محور مقاومت، اهميت روز جهاني قدس سال جاري را دو چندان كرده است.

* طوماري به سران سه‌قوه


مردم طوماري را خطاب به سران سه قوه امضا کردند و از اين سران درخواست تغيير نام برخي موسسات پولي و بانکي را داشتند مردم  در اين طورمار خواستار تغيير نام موسساتي شده بودند که با نام ائمه بزرگ نامگذاري شده و در آنان اختلاس انجام شده است.

*حرکت سيل عظيم جمعيت منطقه غرب تهران به سمت دانشگاه تهران


جمع کثيري از مردم غرب تهران در روز جهاني قدس با مشت هاي گره کرده عليه رژيم صهيونيستي غاصب حرکت خود را به سمت دانشگاه تهران آغاز کردند.

*روايت خبرگزاري فرانسه از حضور پرشور مردم ايران در راهپيمايي روز قدس

بنابر اعلام خبرگزاري فرانسه از تهران، اين خبرگزاري با اشاره به تصاوير ارسالي خبرنگار خود اعلام کرد تصاوير نشان مي دهد مردم در حال راهپيمايي زير آفتاب سوزان هستند و پرچم هاي فلسطين و پلاکاردهايي با شعار «مرگ بر اسرائيل» در دست دارند.

اين تظاهرات که پس از انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 تاکنون به طور مرتب برگزار مي شود، امسال در بحبوحه تشديد تنش هاي بين اسرائيل و ايران بر سر برنامه هسته اي مورد مناقشه اين کشور برپا شد.

همسر شهيد احمدي روشن: اميدوارم نابودي هرچه زودتر رژيم‌صهيونيستي را شاهد باشيم
همسر شهيد احمدي روشن ضمن آرزوي نابودي هرچه زودتر رژيم‌صهيونيستي گفت:‌مطمئنا مصطفي امروز در جمع راهپيمايي‌کنندگان حضور دارند.

محسن رضايي: راهپيمايي روز قدس بر بيداري‌اسلامي هم موثر خواهد بود

دبير مجمع تشخيص‌مصلحت نظام در
گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گفت: راهپيمايي امسال بسيار با شکوه و خوب صورت گرفته و مطمئنا بر بيداري اسلامي هم موثر خواهد بود.
وي همچنين گفت: اگر دولت‌ها در حمايت از مردم مظلوم فلسطين فرياد خروش سر ندهند به دفاع از اسرائيل متهم مي شوند.

آيت‌الله جنتي: به‌زودي شاهد سقوط اسرائيل خواهيم بود

 آيت‌الله جنتي در مراسم راهپيمايي روز قدس در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مردم کشورمان با حضور پر‌شکوه خود در راهپيمايي روز قدس و با وجود روزه‌دار بودن و در گرماي هوا، الگوي مناسبي را براي ساير کشورها ارائه کرده است.

جنتي با اشاره به اينکه پيام مردم ايران در راهپيمايي روز قدس به کشورهايي است که در خط مقدم مخالف دولت سوريه قرار دارند، خاطر‌نشان کرد: مردم ايران هر کجا که ظلمي با‌شد، آن را محکوم مي‌کنند؛ آمريکا، رژيم جعلي صهيونيستي، عربستان و قطر و ترکيه با فشارهاي خود سعي دارند دولت سوريه را تضعيف کنند که با ايستادگي مردم به نتيجه‌اي نخواهند رسيد و سقوط اسرائيل و هم پيمانانش نزديک است و به زودي انشا‌الله شاهد اين امر خواهيم بود.

حجت‌الاسلام خاتمي: روز قدس روز پيمان با آرمان‌هاي انقلاب و امام راحل است


سيد احمد خاتمي ظهر امروز در جمع راهپيمايان روز قدس گفت: روز قدس به عنوان يکي از شعائر انقلاب اسلامي و پيمان با آرمان‌هاي انقلاب و امام راحل و شهيدان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث سوريه و پيام اين راهپيمايي براي مردم سوريه تصريح کرد: دنياي استکبار بداند که اعمالش در سوريه محکوم به شکست است و مستکبران در اين کشور نشان دادند که هيچ يک از شعارهاي خود در مورد حقوق بشر و مبارزه با تروريست پايبند نيستند.

خاتمي با اشاره به اينکه راهپيمايي روز قدس باعث تضعيف رژيم صهيونيستي و آمريکا مي‌شود، خاطر‌نشان کرد: روز قدس روز تجلي بيداري اسلامي و ملت‌هاي مسلمان است و راهپيمايي اين روز باعث تضعيف رژيم صهيونيستي و آمريکا در آينده‌اي نزديک شده و تقويت و سربلندي جبهه مقاومت و پايداري را نويد خواهد داد.

برگزاري تظاهرات روز قدس در مغرب

دبير كنفرانس حمايت از قدس در مغرب از برگزاري باشکوه روز جهاني قدس در اين کشور خبر داد. بنابر اعلام شبكه خبري العالم، "سعيد خالد حسن" با تاكيد بر اهميت روز جهاني قدس نزد همه مسلمانان جهان، بر ضرورت توجه همه مردم به مساله فلسطين و قدس در همه زمان و شرايط و در سطوح مختلف سياسي، فرهنگي و قانوني تاكيد كرد.

وي گفت: ما براي مبارزات خود نبايد تنها به زمان بحران ها و چالش هاي بزرگ مانند آتش زدن مسجدالاقصي اكتفا كنيم و باید از همه توان برای حمایت از قدس استفاده کنیم.

روزنامه صهيونيستي: خيل عظيمي از روزه‌داران ايراني در حمايت از آرمان فلسطين به خيابان‌ها آمدند

روزنامه يديعوت آحارونوت چاپ سرزمين اشغالي در گزارشي اعلام کرد خيل گسترده اي از روزه داران ايراني با برگزاري راهپيمايي گسترده اي حمايت خود را از فلسطين اعلام کردند.

اين روزنامه نوشت: ايرانيان امروز در شهرهاي مختلف راهپيمايي هاي گسترده اي برگزار کردند؛ مردم روزه دار از 550 شهر و استان به خيل جمعيت پيوستند.

آنها پرچم هايي با نوشته هاي "مرگ بر آمريکا" و "مرگ بر اسرائيل" در دست داشتند و همين شعارها را نيز فرياد مي زدند.

رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر تهدیدات خود علیه جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است. مقامات نظامی ایران تاکید کرده‌اند که در صورت حمله به ایران، اسرائیل را نابود خواهند کرد.

ملت ایران تنها راه‌حل مسئله فلسطین را انحلال رژیم صهیونیستی مي‌داند

 در بخشي از قطعنامه پاياني روز قدس راهپمايان اعلام كردند: ما ملت روزه‌دار و انقلابی ایران اسلامی، آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌‌ساز حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای جهان اسلام و رمز دستیابی به آن را وحدت و اتحاد آحاد مسلمین و حمایت همه‌جانبه آنان از مقاومت اسلامی و انتفاضه فلسطین دانسته و در راستای تحقق این آرمان سترگ تمامی ظرفیت‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی خود را به کار گرفته و در عرصه این جهاد مقدس و فریضه الهی لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

ما ملت مسلمان و وظیفه‌شناس ایران، تنها راه‌حل مسئله فلسطین -و بلکه مهار بحران خاورمیانه ـ را انحلال و زوال رژیم صهیونیستی و خروج صهیونیست‌های غاصب از سرزمین‌های اشغالی، بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط جهان و برگزاری یک همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور، با رأی و اراده آنان دانسته و هر گونه راه حل دیگر را ایجاد فرصت برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسراییل و ادامه ظلم و پایمال‌کردن حقوق مسلم فلسطینی‌ها تلقی و آن را محکوم به شکست می‌دانیم.

حضور 5 هزار نظامي صهیونیست در قدس همزمان با روز جهانی‌قدس

رسانه های فلسطینی اعلام کردند از صبح امروز و همزمان با روز جهانی قدس مقامات رژیم صهیونیستی پنج هزار سرباز به منطقه قدس و به خصوص مسجد الاقصی اعزام کردند.

شاهدان عینی با تایید این خبر افزودند نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با اجرای تدابیر شدید امنیتی در راه های منتهی به مسجد الاقصی از ورود بسیاری از فلسطینی ها برای برگزاری روز قدس و برپایی نماز جمعه ممانعت به عمل آوردند.
درهمین حال مقامات رژیم صهیونیستی اظهار داشتند امروز وهمزمان با روز جهانی قدس از ورود افراد زیر چهل سال ساکن نوار غزه به قدس ومسجد الاقصی جلوگیری میکنند و اجازه ورود به آنها را نمی‌دهند.

آيت‌الله خاتمي: روزي خواهد رسيد که اسرائيل از صحنه روزگار محو خواهد شد

آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه‌‌هاي امروز نماز جمعه تهران همزمان با روز قدس به همسايگان سوريه توصيه کرد با طناب پوسيده آمريکا به چاه نروند چرا که حمايت معنوي از سوي مردم را از دست خواهند داد و همچنين القاعده که امروز به جان سوريه افتاده به جان خود آنها خواهد افتاد و آن وقت که شما پشيمان مي‌شويد و پشيماني شما سودي نخواهد داشت.

خطيب جمعه تهران با اشاره به راهپيمايي بزرگ روز قدس در ايران و ساير کشورهاي مسلمان گفت:‌ بايد با زورگويان مقابله کرد و زبان زور هيچ وقت جواب نداده و نخواهد داد.

وي کرد: دنياي اسلام با موج بيداري اسلامي نشان داد که چگونه مي‌تواند در طول يک سال چهار ديکتاتور را ساقط کرد.

حجت‌الاسلام خاتمي خاطر‌نشان کرد: مطمئن باشيد اگر جهان اسلام به وحدت برسد، روزي خواهد رسيد که اسرائيل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

خبرگزاري آلمان: ميليونها ايراني در حمايت از فلسطين در تظاهرات گسترده‌اي حضور يافتند

 ميليونها ايراني در حمايت از آرمان فلسطين و ازادي اراضي اشغالي فلسطينيان در اين تظاهرات گسترده شرکت کردند. 

همچنين تلويزيون ايران برنامه عادي خود را قطع و اقدام به پخش مستقيم برنامه راهپيمايي گسترده مردم در نقاط مختلف اين کشور پرداخت.  

احمدي‌نژاد: مراقب طراحي دشمن براي نجات رژيم‌صهيونيستي باشيم

رئيس‌جمهور در سخنان پيش از خطبه‌‌هاي امروز تهران گفت: ابتکار عمل حضرت امام عظيم‌الشان در نامگذاري روز قدس ، هديه الهي و لطف ويژه از ناحيه امام عصر(عج) است‌، روز قدس يک نشانه و در برگيرنده همه ابعاد وجودي انسان از خدا و خود و ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي است.

احمدي نژاد افزود: بر همگان روشن است که رژيم صهيونيستي نقطه مقابل کمال انسان‌ها و جامعه بشري و عامل اصلي انحطاط انسان‌هاست؛ يک گروه اقليت فاسد، ضد بشر و ارزش‌هاي الهي، سازمان يافته و منسجم در نقطه مقابل همه ارزش‌هاي الهي ايستاده اند و  آنان انسان هاي ساقط شده اي هستند که فقط و فقط در پي قدرت و ثروت و تسلط بر ديگران هستند.
   
رئيس‌جمهور در مراسم روز جهاني قدس با اشاره به سابقه 2 هزار ساله صهيونيست‌ها در ايجاد آشوب در جهان گفت‌: در دوران معاصر حداقل 400 سال است که عده اي قليل صهيونيست جامعه بشري را دچار تلاطم و سنگين ترين خسارتها و بعضا جبران ناپذير کرده اند.

احمدي‌نژاد متذكر شد: روز قدس روز اتحاد همه انسان‌ها و جامعه بشري براي پاک کردن ننگ صهيونيست‌ها از دامان جامعه بشري است، چند صدسال است ملت‌ها با صهيونيسم درگيرند و حدود صد‌سال است ملت‌ها به طور مستقيم و کامل اسير سياست‌ها و مديريت صهيونيسم جهاني هستند و ما مي‌بينيم در کشور بزرگي مثل امريکا نامزدهاي رياست جمهوري تا در برابر صهيونيست ها زانو نزنند و تعهد ندهند شانس پيروزي ندارند.

گزارش تصويري از راهپيمايي روز قدس در تهران

اين خبر لحظه به لحظه در حال تكميل شدن است
برچسب ها: فلسطین ، قدس ، راهپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار