وزیر نیرو گفت : سد ستارخان در حادثه زلزله اخیر مقاومت کرده و مشکلی ندارد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مجید نامجو وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت : اجلاس جنبش عدم تعهد فرصتی است تا بتوانیم روابط خود را با کشورهای مختلف تقویت کنیم .
وی افزود: این اجلاس باعث می شود که ما بتوانیم گام های خوبی در زمینه انرژی به ویژه صادرات خدمات فنی مهندسی برداریم .
نامجو در رابطه با اثرات زلزله اخیر در آذربایجان شرقی گفت: همواره شرکت های آب و فاضلاب و برق جزو اولین شرکت هایی بوده اند که خدمات خود را به مردم عرضه کرده اند و در این زلزله اخیر هم این شرکت ها سعی کرده اند که خدمات خود را به بهترین نحو انجام دهند.
وی اظهار داشت: پس از زلزله نگران سد ستارخان بودیم که خوشبختانه پس از بررسی های لازم مشخص شد که این سد در برابر زلزله مقاوت کرده و مشکلی در سد به وجود نیامده است .
وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر ایرانی بودن این سد عنوان داشت : این سد توسط ایرانی ها ساخته شده است .
وی ادامه داد:آبرسانی به نقاط مختلف و دور دست در حال انجام است و شبکه های آب و فاضلاب به تدریج دوباره وصل خواهد شد .

*حمایت جدی وزارت نیرو از انرژی های نو با ارسال لایحه ای جدید به مجلس
همچنین وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با برنامه های وزارت نیرو برای توسعه انرژی های نو گفت : ترویج انرژی های نو و تجدید پذیر نیازمند منابع مالی است که اخیرا دولت لایححه ای را تقدیم مجلس کرد تا در صورت تصویب منابع مالی جدیدی برای وزارت نیرو به منظور گسترش انرژی های نو فراهم شود .
وی افزود : بر اساس این لایحه از مشترکین پر مصرف برق که خارج از الگو مصرف میکنند به ازای هر کیلو وات ساعت مصرف اضافی 20 ریال اضافه جریمه شده و در حسابی جداگانه برای گسترش انرژی های نو در کشور مصرف می شود.
وی با بیان این که وزارت نیرو برق تولیدی نیروگاه های گازی و حرارتی را به طور متوسط 300 ریال به ازای هرکیلووات ساعت خریداری می کند گفت: این درحالی است که برق خریداری شده حاصل از انرژی های نو 1300 ریال است که با این وجود برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی ندارد.
وزیر نیرو عنوان داشت : سرمایه گذاران در این بخش باید مطمئن باشند که سرمایه گذاری آنها دارای بازگشت سرمایه بوده که با این لایحه  با فراهم آوردن بخشی از نیازهای مالی زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد : پیشبینی می شود که وزارت نیرو از این محل 200 میلیارد تومان در سال درآمد داشته باشد .
* برق دار شدن تمام روستاهای بالای 10 خانوار تا پایان دولت دهم
وزیر نیرو با اشاره شیوه های وزارت نیرو برای برق دار کردن روستاها گفت : اگر روستاها به شبکه های برق نزدیک باشند برق آنها را از طریق روش های رایج و شبکه های برق تامین میکنیم در غیر این صورت از انرژی های خورشیدی برای برق دار شدن این روستاها استفاده خواهیم کرد.
این عضو کابینه دولت دهم خاطر نشان کرد: تا پایان دولت دهم همه روستاهای بالای 10 خانوار دارای برق می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار