در فوتبال امروزه، اخلاق مهمترين شاخصه يك فوتباليست بوده و نمادهاي پهلوان كه در كشورمان مانند كمك به افراد محروم و زلزله زده در برخي فوتباليست هاي مشهور خارجي در كمك به زلزله زدگان كشورمان ديده شده كه به آن مي پردازيم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،
 
1-يورگن كلينزمن مهاجم 3 گله ژرمن ها در جام جهاني 1990، در جريان اين بازيها بعد از زلزله رودبار و منجيل با مردم مصيبت زده اين شهرها، ابراي همدردي كرد وجزء فوتباليست هاي حرفه اي بود كه براي كمك به مردم اين منطقه، گام برداشت.
 
2- در سال 2002، فرانچسكو كولونزه مدافع محبوب لاتزيو به ايران آمد تا به زلزله زدگان قزوين و ايلام كمك كند و همچنين حامل پيغامي از طرف الساندرو نستا، اسطوره فوتبال ايتاليا براي زلزله زدگان بود.
 
3- سران باشگاه اشتوتگارت از تيم استقلال دعوت به عمل آوردند تا با يك بازي دوستانه، درآمدهاي حاصل از بليط فروش اين بازي دوستانه را صرف كمك به زلزله زدگان كنند.
 
4- ميروسلاو كلوزه مهاجم كنوني لاتزيو و بازيكن 5 گله جام جهاني 2002 كه در آن زمان در باشگاه وردربرمن عضويت داشت، كمك هاي نقدي خود را براي زلزله زدگان بم، ارسال كرد.
 
5- رائول گونزالس به همراه سران رئال مادريد، همدردي خود را با زلزله زدگان بمي ابراز كردند.
 
6- ماسيمو موراتي رئيس باشگاه اينترميلان، كمك هايي را براي زلزله زدگان بمي ارسال و قول تاسيس مدرسه فوتبال نراتزوري در اين شهر را داد.
 
7- باشگاه اوساسونا همدردي خود را با زلزله زدگان آذربايجان شرقي در اهر، هريس و ورزقان ابراز كرد.
 
گزارش از علي جواهرچي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
الحق با خواندن این گزارش گریم گرفت جالب بود جالب
آخرین اخبار