مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران از ظرفيت بالاي توسعه ساخت مسکن در بافت هاي فرسوده شهري خبر داد و گفت : نوسازي نزديک به 6 هزار و 500 هکتار از سطح خالص بافت‌هاي فرسوده شهري انجام شده است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران مجيد کيانپور افزود: بررسي ها نشان مي‌دهد از تخريب و نوسازي 173 هزار واحد مسکوني 600 هزار واحد مسکوني در محدوده بافت‌هاي فرسوده شهري توليد شده و از هر واحد مسکوني قبلي 4.2 واحد اضافي حاصل شده است.

وي تصريح کرد : با اين کار يک خانوار از شرايط بد مسکن قبلي رهايي يافته است  و زير يک سقف مطمئن زندگي مي‌کند و 4.2 خانواده بي‌مسکن صاحب مسکن شده‌اند.
کيانپور گفت : در حال حاضر 72 هزار هکتار بافت فرسوده شهري در 471 شهر بزرگ کشور شناسايي شده است که ظرفيت بالاي بافت‌هاي فرسوده را در ايجاد مسکن اضافي براي اسکان سرريز جمعيت شهري نشان مي دهد.
وي افزود : فرايند نوسازي و بهسازي بافت‌هاي فرسوده شهري چندجهي و داراي توليدات و محصولات گوناگوني است که يکي از توليدات مزبور، توليد واحدهاي مسکوني است و از لحاظ وجود بسترها و امکانات زيربنايي آماده، نقش از آن انکارپذير
است و بي‌توجهي به آن به هدردادن سرمايه‌هاي ملي که آيندگان نيز بايد از آن بهره‌مند شوند، منجر خواهد شد.
کيانپور گفت : شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران به عنوان نهاد تخصصي دولت در امر راهبردي و ساماندهي و احياي بهسازي، نوسازي بافت‌هاي قديمي، فرسوده و ناکارآمد شهري تلاش کرده است با حمايت وزير
راه و شهرسازي بخشي از منابع طرح عظيم مسکن مهر را با هدف تامين نياز مسکن جامعه به ويژه مسکن اقشار کم‌درآمد در محدوده بافت‌هاي فرسوده شهري هدايت کند.
وي اظهار داشت : مقايسه تعداد واحدهاي تخريبي در بافت‌هاي فرسوده با تعداد کل واحدهاي مسکوني توليد شده در اين مناطق، بيانگر سيرصعودي ساخت و به تبع آن افزايش سهم توليد مسکن در بافت‌هاي فرسوده در کل کشور در  سال‌هاي اخير است.
برچسب ها: مسکن ، فرسوده ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار