مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اداره کل راه و شهرسازی ، پلیس و دستگاه های امدادی شامل هلال احمر ، اورژانس، خودروهای امداد برای دور دوم سفرهای تابستانی آمادگی دارند و پیش‌بینی می کنیم کارها از عصر امروز آغاز شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، بدیعی مقدم اظهار داشت: طرح تابستانی امسال ویژگی خاصی دارد که نسبت به سالهای قبل متفاوت است. در طرح امسال روز قدس و نماز عید سعید فطر را در پیش داریم.

وی گفت: پیش بینی می کنیم سفرهای دور دوم تابستان از بعد از ظهر امروز آغاز شود و تا 15 مهر ماه ادامه خواهد داشت .

وی از مردم می خواهد سفرهای خود را به روزهای آخر تابستان موکول نکنند و وقت بیشتری را نسبت به روزهای عادی برای سفر در نظر بگیرند.

بدیعی مقدم با اعلام اینکه فصل گرما موجب برهم خوردن تمرکز رانندگان می شود، تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی در فصل تابستان بیشتر از سایر فصلهاست و در روزهایی که دمای هوا به بیش از 40 درجه برسد، شاهد افزایش تصادفات هستیم.

ایشان با اشاره به اینکه بیشترین آمار سوانح ترافیکی در شهریور ماه رخ می دهد، افزود: اگر بتوانیم تصادفات شهریور ماه را کنترل کنیم با توجه به کاهش تلفات در چند ماهه اول سال تا پایان سال روند کاهشی تصادف را شاهد خواهیم بود.

وی افزود : بیشترین تصادفات در محور بجنورد به جنگل گلستان و بر اثر سبقت غیر مجاز ،خواب آلودگی،سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ می باشد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.