استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: مسئولان ديپلماسي از ميزباني ایران در عدم تعهد و مديريت 3 ساله آن استفاده کرده و نقش موثري را در تحولات منطقه ايفا کنند.

محمدرضا مرندي استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به ميزباني ايران در برگزاري اجلاس سران عدم تعهد و فرصت‌هاي پيش رو براي کشورمان اظهار داشت: جنبش عدم تعهد بعد از مجمع عمومي سازمان ملل متحد بزرگترين تشکل سياسي در جهان است و در حال حاضر ميزباني اين جنبش براي حضور 120 کشور بر عهده ايران است.

وي تصريح کرد: مديريت اجلاس عدم تعهد براي 3 سال توسط ايران يکي از عوامل اقتدار و توانمندي جمهوري اسلامي ايران است ايران ميزبان کشورهاي متعدد است و با فعال برگزار کردن اين اجلاس مي تواند اثبات توانمندي نظام بکند.

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران گفت:‌ بزرگترين شاهد براي اينکه نظام جمهوري اسلامي ايران در کمال اقتدار بسر مي‌برد تحولات چند ماه اخير در سوريه است. زيرا همه کشورهاي مخالف و موافق ايران اذعان کرده‌اند که در تحولات منطقه ايران نقش بسزايي ايفا کرده است.

مرندي خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب در طول 34 سال نتوانسته‌اند فشار سياسي و عدم امنيتي که براي دولت سوريه ايجاد کرده‌اند را به ايران وارد کنند؛ قطر و ترکيه که به شدت مخالف دولت بشار اسد و حمايت ايران از سوريه هستند، حداقل در اظهار نظر خود ايران را دوست خود ذکر مي کنند زيرا به خاطر اقتدار ايران جرات اظهار نظر تند نداشته اند.

وي اظهار داشت: البته اين يک واقعيت است که دستگاه ديپلماسي در طول 2 سال اخير که تحولات جدي و مهمي در جهت بيداري اسلامي در منطقه صورت گرفته است منفعل عمل کرده است و تحرک کافي و لازم را در مسئله سوريه از خود نشان نداده است.

مرندي تصريح کرد: مسئله سوريه به منافع ملی ما گره خورده و دستگاه ديپلماسي بايد فعال‌تر وارد عرصه شود.

استاد علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي يادآور شد: ما مي توانيم با دعوت از دوستان و حاميان براي شرکت و حضور در اين اجلاس کشورها را دور هم جمع و اثر رواني، سياسي و تبليغاتي در منطقه و جهان ايجاد کنيم.

وي در پايان اظهار داشت: اين اجلاس فرصت بسيار خوبي براي مسئولان ديپلماسي کشور است که بايد حداکثر استفاده از آن را بکنند و بتوانند در تحولات منطقه در طول 3 سال مديريت نقش موثري را ايفا کنند اين فرصت ناب براي برگزاري اين اجلاس و مديريت 3 ساله آن را به هيچ قيمت نبايد از دست داد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار