معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال جاری پهنای اینترنت در استان به دو گیگابایت بر ثانیه افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، سعید شریف نژاد در آیین آغاز بکار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: تا پایان امسال تعهدات خود را در بخش زیرساخت و توسعه شبکه اینترنت در آذربایجان غربی به اتمام می رسانیم.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر افزودن 45 کیلومتر بر طول شبکه فیبر نوری میزان پهنای اینترنت در استان از یک گیگابایت در ثانیه به 2 گیگابایت افزایش می یابد.

شریف نژاد افزود: امروزه صحنه رویارویی و نبرد دشمنان نظام به عرصه IT و فناوری های نوین نرم افزاری کشیده شده است دانشمندان جوان کشورمان با اتکا به دانش بومی و پیشرفتهای بی نظیری که در این عرصه بدست آورده اند توطئه ها و حملات آنان را بی اثر ساخته اند.

وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت : پس از حضور بخش خصوصی در عرصه مخابراتی و ارائه خدمات در بخش IT و شبکه های ارتباطی ضرورت حضور نهاد حاکمیتی برای ایجاد هماهنگی بین بخشی و نظارت بر نحوه فعالیت ها و راهبری برنامه ها برای تحقق اهداف ترسیم شده در قانون و اسناد توسعه ای کشور موجب شد تا دولت به راه اندازی ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها اقدام کنند.

با حضور معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان آذربایجان غربی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات دوشنبه در استان به بهره برداری رسید.

در این آیین افتتاح این اداره کل، مظفر یوسف زاده به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی معرفی شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.