اختلاف دیپلماتیک میان اکوادور و انگليس بر سر پناه بردن جولیان آسانگ، بنیانگذار وب سایت ویکی لیکس به سفارت اکوادور در لندن بالا گرفته به گونه اي که انگليس تهدید کرده که در صورت عدم تحویل آسانگ نیروهای پلیس وارد سفارت اکوادور می‌شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يورورنيوز، بنیانگذار ویکی لیکس که شهروند استرالیا است، در انتظار تصمیم دولت اکوادور دربارۀ پناهندگی خود بوده و دو ماه است که در سفارت این کشور در لندن به سر می‌برد. پاسخ به درخواست پناهندگی او قرار است به زودی اعلام شود.
 
ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه اکوادور در واکنش به امکان ورود پلیس انگليس به سفارت این کشور در لندن برای دستگیری آسانگ گفت: روز چهارشنبه ما هشداری کتبی و صریح از لندن دریافت کرده‌ایم که می گوید در صورت عدم تحویل وي با زور وارد سفارتخانۀ اکوادور می شویم. باید صریحاً بگویم که ما مستعمرۀ انگليس نیستیم و دوران استعمار سپری شده است.

انگليس طبق قوانینش اجازه دارد در صورت سوءاستفاده از اماکن دیپلماتیک کشورهای دیگر در خاک خود، مصونیت آن‌ها را لغو کند و واردشان شود.
 
آسانگ برای جلوگیری از تحویل خود به سوئد به اتهام آزار جنسی دو زن علاقمند به همکاری با ویکی لیکس و محاکمه در این کشور در سفارت اکوادور پناه گرفته است. این فعال اینترنتی دو سال قبل در وب سایت ویکی لیکس اسناد محرمانۀ آمریکا را منتشر کرد.
برچسب ها: آسانگ ، حمله ، اکوادور ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار