استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: حماسه مقاومت آزادگان سرافراز به عنوان برگ زرینی در تقویم پرافتخار تاریخ كشور ثبت و نام و یاد آنها برای همیشه جاودان خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج 'اكبر نیكزاد' چهارشنبه شب در جشن تجلیل از آزادگان كهگیلویه و بویراحمد گفت: سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان سرفراز در 26 مرداد 69 به میهن از مقاطع غرور آفرین و درخشان تاریخ انقلاب اسلامی است و می بایست برای همیشه زنده نگه داشته شود .
وی بیان كرد: آنچه موجب شد ما در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس به پیروزی برسیم رشادت های جوانان در میدان های جنگ و مقاومت و ایستادگی آزادگان سربلند در اسارت بود كه با تحمل سختی های بسیار با عزت و افتخار به میهن بازگشتند.
نیكزاد با اشاره به اینكه آزادگان ما سروهای همیشه سرفراز و صبوری هستند كه با تحمل سختی ها برای ایران اسلامی عزت و افتخار آفریدند اظهارداشت: امروز پیروزی نظام اسلامی مرهون مجاهدت ها و ایستادگی های آزادگان است.
وی عنوان كرد: كهگیلویه و بویراحمد با داشتن 320 آزاده سرافراز بیشترین حضور را به نسبت جمعیت آن زمان در دوران دفاع مقدس داشته و این نشان از غیرت و شجاعت كم نظیر جوانان این استان دارد.
نیكزاد عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی دانست كه همه هستی خود را وقف اعتلای ایران اسلامی كردند.
وی با قدردانی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس در این استان ابراز داشت: این آزادگان با فداكاری های خود حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند و باید همواره قدردان رشادت های آنها بود .
استاندار كهگیلویه و بویراحمد تكریم و تعظیم ایثارگران و آزادگان را یك وظیفه دینی و ملی ذكر كرد و گفت: همواره باید این انسانهای صبور را الگوی خود قرار داد.
نیكزاد ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و بیان خاطرات و فداكاری ها و صبر و ایثار آزادگان را الگویی بی بدیل برای نسل جوان دانست كه می بایست گسترش یابد و در این زمینه از هیچ تلاشی نباید دریغ كرد.
وی با بیان اینكه آزادگان اسطوره‌های مقاومت و تقوا هستند افزود: اگر فرهنگ ایثار، مقاومت و جانفشانی در راه خدا و ارزش ها به نسل جوان منتقل شود نقشه های جنگ نرم فرهنگی دشمن نقش بر آب خواهد شد.
در این مراسم شماری از آزادگان این استان به پاس گرامیداشت حماسه ایثار و مقاومت تجلیل شدند./س

برچسب ها: آزادگان ، تقویم ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.