كنسرت گروه سنتي همايون 6و 7 مهر با آهنگسازي حسين پرنيا و خوانندگي فاضل جمشيدي برگزار مي‌شود.

حسين پرنيا آهنگساز برجسته‌ي كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت: كنسرت گروه سنتي "همايون" با آهنگسازي خودم و خوانندگي فاضل جمشيدي 6و 7 مهر در تالار وحدت برگزار مي‌شود.
وي گفت: اين كنسرت در دو بخش "شور" و "ابوعطا" به اجرا در خواهد آمد.
پرنيا خاطرنشان كرد: در اين كنسرت از اشعار،‌ شاعراني مثل اخوان ثالث، احمد شاملو و سهيل محمودي، هوشنگ ابتهاج و چند تن از شاعران معاصر ديگر استفاده شده است.
وي در ادامه گفت: نوازندگان اين كنسرت، سعيد بهرامي نوازنده "دف"، كاكاوند نوازنده "تار"، فرهاد عندليبي نوازنده "دف"، همايون پشت‌دار نوازنده "كمانچه"، حميد رضا زبردست نوزانده "ني" هستند و خودم هم نوازنده "سنتور" هستم.
پرنيا خاطرنشان كرد: اين كنسرت نگاهي به ادبيات معاصر دارد كه رويكرد معنايي و مفهومي در آن جايگاهي ويژه اي پيدا كرده است و همچنين اين كنسرت از لحاظ مختلف در راستاي كارهاي قبلي من است.
گفتني است، 2 آلبوم با نام‌هاي "موج سراب" با خوانندگي علي خزايي،‌"سوگ سپيد" به مناسبت بزرگداشت فرامرز پايور و به صورت دو نوازي سنتور و تنبك و "بانوي خيال" آلبومي براي خطه‌ي آذربايجان ايران است و به ياد اقبال آذر ايجاد شده كه از ساز بسيار زيباي سنتور در آن استفاده شده است و روانه بازار خواهد شد و در هر 3 آلبوم‌ها حسين پرناي آهنگسازي مي‌كند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار