در بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه گیلان تاکید شد

سرانجام خوش همه حرکت‌های اسلامی در گرو حل مسأله فلسطین است

در بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه گیلان آمده است: سرانجام خوش حرکت‌های مردمی و اسلامی در گرو حل قطعی مساله فلسطین و نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت  روزجهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.
 
من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم(ص) می دانم ،  روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم ؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند.   امام خمینی(ره)
 
روز قدس روز فرياد امت اسلامى بر عليه ظلم و عدوان پنجاه ساله‌ دشمنان است.   مقام معظم رهبری(مدظله العالی)   
 
قدس! ای سرزمین الهی، ای طلایه دار بیداری و توحید، ای قدمگاه موسی (ع)، ای موطن عیسی(ع)، ای خاک شرف یافته به معراج عظیم خاتم الانبیاء (ص). ای که در قرون و اعصار متمادی شاهد پیروزی ها و شکست های فراوان بوده ای. بیش از شصت¬سال است که سایه شوم غاصبان بر آن محل نزول وحی افتاده و سال‌هاست پیوند نحس استعمارغرب، استکبارصهیونیسم و ذلت پذیری سران بی¬کفایت دول عربی و برخی از کشورهای اسلامی طعم آزادی را از تو دریغ ورزیده و تنها یاوران حقیقی تو در خط مقدم جبهه حق علیه باطل و مبارزه در مقابل تمامی کفر ، آزادگان و مسلمانان جهان بوده اند و بس.
 
نامگذاری جمعه آخر ماه  مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) خود حاکی از عمق اهمیت فلسطین در منظومه فکری انقلاب اسلامی می باشد . مشکل فلسطین وفلسطینیان نه فقط غصب خاک و زمین که تلاش برای حذف یک ملت و یک هویت اصیل و مشترک بین تمامی ادیان ابراهیمی است و در این میان روز قدس این میراث گرانقدر امام راحل خود به لطف الهی به نقطه عطفی در سیر مبارزات علیه اسرائیل وصهیونیسم بین الملل تبدیل شده وزمینه ساز آگاهی و همراهی جهانیان علی الخصوص امت اسلامی را در این مهم فراهم آورده است. چراکه خاستگاه چنین آرمانی جز نفی استکبار و بیرون آمدن از سلطه ظالمان و دادخواهی مظلومین عالم است . همانا امام عظیم الشان¬مان فرمودند :"روز قدس یک روز جهانی است روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است "
 
 سالگرد روزجهانی قدس شریف را در حالی گرامی می¬داریم که امواج حرکت عظیم بیداری اسلامی کشور های مختلف منطقه را در نوردیده است.البته این نکته مهم قابل تذکر است که در حین خیزش های اسلام خواهانه در جهان عرب متاسفانه شاهد به حاشیه رفتن مساله فلسطین در سطوح مختلف تصمیم گیری و سیاست¬گذاری هستیم که خود می تواند زنگ خطر را در مورد عدم تحقق کامل آرمان های اصیل اسلامی به صدا در آورد زیرا به زعم همگان فلسطین همیشه به عنوان پیشقراول و پرچم‌دار مبارزه با مستکبران و الهام بخش مستضعفین عالم بوده است و البته سرانجام خوش این حرکت‌های مردمی و اسلامی در گرو حل قطعی مساله فلسطین و نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی است .
 
دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری در دعوت از ملت های مسلمان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس خود بیانگر اعتقاد و اهتمام جمهوری اسلامی به بسط و ترویج اندیشه وحدت وانسجام اسلامی در مقابل زور گویان و ظالمان در عرصه جهانی می باشد . اما متاسفانه کماکان در اقصی نقاط جهان شاهد ظلم و تعدی نسبت به حقوق مسلمانان و اعمال تبعیض ها و بی¬عدالتی های دینی و مذهبی علیه آنان هستیم که نمونه اخیر آن کشتار بی رحمانه مردم مسلمان میانمار در میان سکوت مجامع بین المللی و داعیه داران حقوق بشر است که البته این بی توجهی¬ها  مسئولیت کشورهای اسلامی به خصوص دستگاه دیپلماسی کشورمان را در دفاع از حقوق مسلمین جهان بیش از پیش سنگین می کند  
در خاتمه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به عنوان پر سابقه ترین تشکل دانشجویی استان ضمن اعلام همدردی با مردم زلزله¬زده آذربایجان شرقی و درخواست ازهمه مسئولین برای تسریع در امر کمک رسانی به این عزیزان، از همه آحاد مردم شریف کشورمان علی الخصوص جامعه دانشگاهی دعوت می نماید تا با حضور پر شور و کوبنده خویش در راهپیمایی روز جهانی قدس گامی موثر در راستای تحقق آرمان های امام راحل(ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با ظالمان و حمایت از مستضعفین عالم وتحقق آرمان آزادسازی مسجد الاقصی این قبله اول مسلمین برداشته باشند.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: فلسطین ، قدس ، راهپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار