بيش از ۴۰۰ نفر از جمله دانشگاهيان برجسته يک طومار اينترنتي را امضا کردند که طي آن از خلبانان نيروي هوايي رژيم اسرائيل خواسته مي‌شود، از دستور حمله به ايران سرپيچي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، نويسندگان اين نامه اينترنتي ضمن هشدار در مورد عواقب وخيم حمله به ايران، گفته‌اند که ممکن است به دنبال چنين حمله‌اي خلبانان اسرائيلي به ارتکاب جنايت جنگي متهم شوند.

واشنگتن و تل آويو، براي وادار کردن ايران به توقف فعالیت هسته‌اي‌ا‌ش، بارها تهران را به حمله نظامي تهديد کرده‌اند. امريکا و رژيم اسرائيل ادعا مي‌کنند هدف از فعالیت هسته‌اي ايران دستيابي به توانايي نظامي هسته‌اي است.

این در حالی است کهرايران ضمن رد اين اتهامات بی اساس، مي‌گويد که به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد و پايبند به پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي و عضوي از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حق دستيابي به فن‌آوري هسته‌اي براي مقاصد صلح‌آميز را دارد.

مقامات ايراني مي‌گويند، هرگونه حمله نظامي به اين کشور با پاسخي دندان‌شکن همراه خواهد شد و هشدار داده‌اند که چنين اقدامي به جنگي منجر خواهد شد که از مرزهاي خاورميانه فراتر خواهد رفت.


برچسب ها: ایران ، حمله ، خلبانان ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار