نایب رییس شورای اسلامی شهر دماوند گفت: یکی از ثمرات ارزشمند روز جهانی قدس، صدور انقلاب اسلامی و نیز شکل گیری بیداری های اسلامی در سراسر جهان است.

 

"علیرضا علیجانی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس به ویژه در شرایط کنونی جوامع مختلف بشری، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در پیام خود در سال 1358، با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نقش مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین و حتی دیگر مردم مسلمان جهان اعلام نمودند.

وی با بیان اینکه امام راحل با تدبیر الهی خویش و نامگذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه ها و ملیت ها و زبان های گوناگون گوشزد کردند، خاطرنشان کرد: پیام داهیانه و فرمایشات گهربار امام راحل همواره برای ملت مسلمان جهان دارای جایگاهی ارزشمند است که با تعیین این روز هر گونه حمایت از اسرائیل را خیانت به اسلام دانستند.

نایب رییس شورای شهر دماوند خاطرنشان کرد: امروز ديگر نه تنها قدس يك مسئله سرنوشت ساز اسلامي و عربي است بلكه مسئله اي جهاني، بين المللي و حقوق بشري است زیرا بيش از شصت سال است رژيم جعلي و منحوس صهيونسیت غاصب برای رسیدن به اهداف پلیدش در فلسطین دست به جنایاتی می زند که سکوت در برابر آنان به حق خیانت به اسلام است.

وی حضور گسترده مسلمان جهان را در حمایت از این روز مقدس طی سال های متمادی ستودنی دانست و بیان داشت: هرچه زمان می گذرد به حقیقت ظالمانه این رژیم اشغال گر افزوده شده و بیداری ملت های مسلمان در جهان گسترده تر می شود و این را می توان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

علیجانی حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را نشانه اعلام همبستگی با مردم فلسطین، حمایت از ملت های مسلمان عربی و انزجاز از رژیم غاصب صهیونیستی عنوان و بیان کرد: در تمامی دوران تاریخ نقش مردم به عنوان نقش کلیدی و اثرگذار ستودنی است و در روز قدس نیز با حضور پرشور و گسترده آنان باری دیگر جایگاه حقیقی ملت در تمامی جهان نشان داده می شود.

این مقام مسئول ملت مسلمان جهان را حافظان انقلاب و اسلام دانست و گفت: مردم هستند که با حضور همیشگی خود در صحنه و مقابله با ابرقدرت ها می تواند در حفظ انقلاب و اسلام که بسیار سخت تر و دشوار تر از شکل گیری آن است، تاثیرگذار باشند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر دماوند به نقش مردم مصر و دیگر کشورهای مسلمان عربی در دستیابی به حقیقت اسلام اشاره کرد و گفت: مردم امسال نیز چون گذشته با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی روز قدس حضور خواهند یافت و حمایت خود را از فلسطین و سوریه اعلام خواهند كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.