شهردار دماوند گفت: وجود یک مدیریت متمرکز در راستای توسعه این مکان گردشگری می‌ تواند بسیاری از مغایرت ‌های موجود را برطرف ساخته و با برنامه‌ ریزی مدون و اصولی راه رونق این مرکز را ایجاد کرد.

مرتضی همتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: مکان تفریحی و گردشگری چشمه اعلاء با طرح و برنامه ‏ای مدون ساماندهی و زیبا سازی می شود.

وی ادامه داد: چشمه اعلاء دماوند دارای عرصه‏ های طبیعی زیبا، باصفا و خاطره‏ انگیز است که با فراهم‏ سازی امکانات کافی و مناسب در بخش‏ های رفاهی، اقامتی و گردشگری هم برای شهروندان و هم مسافران روزی به یاد ماندنی و خاطره ‌انگیز را فراهم می‌ کند.

همتی ادامه داد: در ابتدای این عملیات اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در راستای ساماندهی این مکان گردشگری در نظر گرفته شده است.

شهردار دماوند بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی و تامین اعتبارات کافی مقرر گردیده طرحی در راستای تغییر و تحول در سایت چشمه اعلاء صورت گیرد که این طرح می ‌تواند نقش موثری در ساماندهی چشمه اعلاء داشته باشد.

وی افزود: این طرح در چهار فاز به اجرا می‌رسد که دو فاز آن در مرحله ابتدایی انجام و دو فاز دیگر نیز با تزریق اعتبارات تکمیلی و بهبود شرایط جوی اجرایی می ‌شود.

همتی تصریح کرد: اجرایی شدن طرح هایی چون سامانه‌های روشنایی، آلاچیق، اجرای سیستم آبنما، فراهم ‌سازی امکانات رفاهی و اقامتی، پیاده ‌رو سازی، تعویض کفپوش‌ های آسیب دیده و ... در بهبود شرایط موجود چشمه اعلاء تاثیر بسزایی دارد.

شهردار دماوند افزود: یکی از دلایل عدم پیشرفت در مدیریت سایت گردشگری چشمه اعلاء تعدد در مدیریت آن است که این امر رشد و توسعه مرکز گردشگری را سال‌ها بدون تغییر کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.