وزير امور خارجه سوريه از رفتار دوگانه محافل بين المللي در قبال کشورش انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛  وليد المعلم اين موضع انتقاد آميز را در ديدار با خانم والري آموس معاون سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه بيان کرد و افزود، تلاشهاي سازمان ملل متحد در زمينه کمکهاي انسان دوستانه به مردم زيان ديده سوريه با تحريم هاي اقتصادي تحميلي غرب عليه دمشق که در درجه نخست مردم را تحت  فشار قرار مي دهد، همخواني ندارد.

المعلم در اين ديدار  جنايات گروه هاي مسلح تروريست در تخريب دارائي هاي مردم و ساختمانهاي نهادهاي دولتي را محکوم کرد و با خانم آموس درباره آسان سازي کمک هاي انسان دوستانه به مردم به رايزني نشست.

وي همچنين مراتب اهتمام دولت سوريه براي بازسازي شهرها و تاسيسات زيرساختي ناشي از عمليات تخريبي تروريستها را مورد تاکيد قرار داد و گفت، هدف دولت سوريه اين است که مردم در زودترين فرصت به زندگي عادي خود برگردند.

برپايه اين گزارش، وليد المعلم و خانم والري آموس در اين ديدار زمينه هاي همکاري ميان دمشق و سازمان هاي بين المللي در ارائه کمک هاي انساني به مردم زيان ديده بر اثر عمليات خشونت آميز را بررسي کردند.

آموس در اين ديدار با ابراز خرسندي از همکاري دو طرف تصريح کرد، تشکيلات زير مجموعه اش تلاشهاي بي وفقه اي را براي ارائه کمک هاي انساني به مردم سوريه انجام مي دهد تا مردم بتوانند در برابر شرايط بحراني ايستادگي کنند.

اين مقام سازمان ملل متحد در ادامه گفت، تلاشهاي صورت گرفته براي کمک به مردم زيان ديده سوريه به طور بي طرفانه و به دور از ملاکهاي سياسي صورت مي گيرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار