نام "بیژن نعمتی شریف" با هزاران یادگار عروسکی‌اش جاودانه شده است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پیامی درگذشت "بیژن نعمتی شریف" هنرمند پیشکسوت عرصه‌ نمایش و نمایش عروسکی کشور را تسلیت گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛سیدصادق رضایی در این پیام گفته است که تسلیت گفتن به جامعه‌ی هنری در نبود این هنرمند عزیز برایش بسیار سخت است اما اعتقاد دارد که در توان مرگ نیست که کسی را از میان ما ببرد که از خود هزاران یادگار برجای گذاشته است.
وی با اشاره به این موضوع که بخشی از یادگارهای این هنرمند حاصل سه دهه حضور او در کارگاه نمایش عروسکی مرکز تئاتر کانون است، افزوده است: اندوه برای او روا نیست که به حقیقت راستین پیوسته و به سوی خالق خلاق خود پر کشیده است. اندوه برای ماست که روزی برویم و از خود یادگاری در خور برجای نگذاریم.
رضایی در ابتدای این پیام به این مضمون پرداخته است که سایه‌های حقیقت در این جهان چونان نمایش‌های سایه‌ای در حرکت و تکاپویند و خوشا به سعادت هنرمندانی که به این سایه‌ها جانِ معنا دار می‌بخشند و حرکت‌های آن را جاودانه می‌کنند.
مدیرعامل کانون اضافه کرده است که سایه‌های حقیقت در نزد هنرمندان، به خودِ حقیقت در جهانی بزرگ‌تر بسیار نزدیک‌تر می‌شوند. اگر این خلق و معناداری با جهان کودکی و فطرت الهی  آن‌ها پیوند داشته باشد جاودانه‌تر خواهد بود.
بیژن نعمتی شریف روز سه‌شنبه 24 مرداد 1391 پس از تحمل یک دوره بیماری سخت در تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.
وی دانش‌آموخته رشته نقاشی و مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود و از سال 1352 به عنوان طراح و سازنده عروسک وارد کانون شد.
 نعمتی شریف در بیش از سه دهه فعالیت هنری علاوه بر ایفای نقش موثر در طراحی، تولید‌، ساخت و اجرای عروسک‌های نمایشی در مرکز تئاتر کانون، در چندین مجموعه تلویزیونی نیز به عنوان طراح و سازنده عروسک آثاری را از خود بر جای گذاشته که در ذهن مخاطبان جاودانه است.
حضور در چند نمایشگاه داخلی و خارجی به صورت جمعی و انفرادی، داوری جشنواره‌های بین‌المللی نمایش عروسکی و هنرهای تجسمی و هم‌چنین تدریس در مراکز مختلف کانون و دانشگاهی از جمله نقاط شاخص کارنامه هنری این هنرمند پیشکسوت است.
پیکر بیژن نعمتی شریف ساعت  10 و 30 دقیقه صبح روز چهارشنبه 25 مرداد از خانه هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر تهران تشییع می‌شود./ه
برچسب ها: بیژن ، نعمتی ، شریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار