يک تحلیلگر ارشد امور راهبردی در روسیه که نظرات او مبنای مهمی در تصمیم سازی های این کشور محسوب می شود، گفت: ایران به خودی خود سلاح هسته ای نخواهد ساخت اما ار اسراییل به آن حمله کند، قطعا به دنبال ساخت سلاح می رود.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ یوگنی پریماکوف، نخست وزیر سابق روسیه در مصاحبه ای با روزنامه روسیسکایا گازتا که در روز چهارشنبه 18 مرداد 1391 (8 اوت 2012) انجام شده، گفت: «حملات هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران امکان پذیر است اما این اقدام تاثیر اندکی بر ایران خواهد داشت و بر عکس این کشور را به سوی تولید تسلیحات کشتار جمعی سوق خواهد داد».

پریماکوف ادامه داد: «امریکا نمی خواهد چنین حمله ای پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا صورت گیرد. امریکا مانع این اقدام اسرائیل است اما ما باید بدانیم که دو طرف عوامل سیاسی مختلفی دارند که مواضع متفاوتی را ابراز می کنند».

وی تاکید کرد: ایران می تواند طی 2 سال در صورت حمله هوایی به این کشور ، اوضاع خود را بهبود بخشد اما پس از این دوره تهران از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای خارج خواهد شد و تولید تسلیحات کشتار جمعی را آغاز خواهد کرد.

این اظهارنظر در حالی انجام شده است که بحث حمله به ایران در هفته گذشته مجددا از سوی اسراییلی ها به طور گسترده در دستور کار عملیات تبلیغاتی قرار گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.