وزير امور خارجه کشورمان گفت: ما با مقام های عربستانی در خصوص راه های تقویت روابط دوجانبه و همچنین در مورد رویدادهای منطقه بحث و گفتگو کردیم و بحمد الله در مورد راه های بالابردن سطح روابط و تقویت آن به توافق رسیدیم.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، علی اکبر صالحی در گفتگو با روزنامه "الوطن" عربستان بر اهمیت مشورت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با هم و به ویژه کشورهای تاثیر گذار در منطقه مانند ایران وعربستان تاکید و آن را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه گفت: ما با مقام‌های عربستانی در خصوص راه های تقویت روابط دوجانبه و همچنین در مورد رویدادهای منطقه بحث و گفت و گو کردیم و بحمد الله در مورد راه های بالابردن سطح روابط و تقویت آن به توافق رسیدیم .

صالحی افزود: تقویت روبط دو کشور اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا ایران و عربستان دو کشور بسیار مهم در منطقه هستند.

صالحی در ادامه گفت: روابط میان تهران و ریاض استثنایی و نمونه است و این روابط بر روابط با دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تاثیر بسیار زیادی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اختلاف‌های موجود میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص پرونده سوریه گفت: اختلاف نظرهایی در این خصوص وجود دارد و البته منطقی نیست که نمایندگان 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی همگی یک نظر واحد در این خصوص داشته باشند، بنا بر این هر یک از این نمایندگان نظر خاص خود را دارند اما تلاش برای یافتن مشترکات و کاهش موارد اختلافی باعث از بین بردن شکاف های موجود میان این کشورها می‌شود.

صالحی در خصوص حوادث جاری در سوریه یاد آور شد: ما در حال حاضر شاهد تحولات و بحران های مهمی در منطقه هستیم و البته حل این مشکلات نیاز به شکیبایی، نیت خالصانه و صادقانه دارد و باید دانست که حل این مشکلات پیچیده در چند روز امکان پذیر نیست و من در دیدار با شاهزاده "عبدالعزیز بن عبدالله" معاون وزیر امور خارجه عربستان در مورد حوادث، تحولات منطقه و چگونگی حل مشکلات موجود بحث و گفتگو کردم.

وی در ادامه در خصوص اجلاس فوق العاده مکه مکرمه نیز گفت این اجلاس اهمیت زیادی دارد زیرا رهبران همه اعضای سازمان همکاری اسلامی در آن حضور دارند و هنگامی که اجلاسی با چنین سطح و اهمیتی برگزار می‌شود، حتما اهداف بزرگی در پس آن وجود دارد که اتحاد مسلمانان و همکاری آنان و تقویت روابط کشورهای مسلمان از این جمله است.

وی در پایان تاکید کرد که این اجلاس فرصتی تاریخی برای حل مشکلات موجود میان کشورهای اسلامی، بدون پناه بردن به غیر (کشورهای غیر مسلمان) است.

صالحی هم اکنون برای شرکت در نشست "همبستگی اسلامی" در مکه مکرمه به سر می‌برد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار