سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تأکيد کرد: چشم انداز آرمانی و واقع بینانه از روند تحولات منطقه‌ای و جهانی یادآور این حقیقت است که تحولی بزرگ که در آن ساختار و هندسه نوین جهان با محوریت اسلام حرف اول را خواهد زد، در راه است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای روز جهانی قدس امسال را نماد وحدت و اراده امت اسلامی در توجه به اولویت‌های امروز جهان اسلام در فلسطین و سوریه دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی در پدید آوردن روز جهانی قدس و عرصه‌ای برای نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار و رژيم اشغالگر و غاصب صهیونیستی، امروز منجر به ابراز وجود و احساس اقتدار ملت‌های حق طلب و آزادیخواه در مقابل قدرت‌های استکباری و استعمارگر در اقصی نقاط عالم شده است.

این بیانیه افزوده است: تردیدی نیست امواج بیداری اسلامی در منطقه و خیزش‌های ضد سرمایه‌داری در غرب و شکل‌گیری جبهه مقتدر مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی که از رهگذر تحمیل شکست‌های خفت‌بار در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه به ماشین جنگی صهیونیست‌ها توسط حزب ا... لبنان و حماس فلسطین حاصل شده است، خود را مدیون آثار و برکات "روز جهانی قدس" می‌دانند.

این بیانیه در ادامه با تبیین علل تاثیرپذیری بیداری اسلامی و نهضت ضد سرمایه‌داری غرب از انقلاب اسلامی و روز جهانی قدس تصریح کرده است: امروز وضعیت معادلات جهانی بويژه روند تحولات منطقه در حرکت رو به جلوی خود همسو با منافع و مصالح مسلمین و مستضعفین جهان و کاملاً در تضاد با اهداف و راهبردهای نظام سلطه به ضرر غرب صهیونی در حال رقم خوردن است و امواج بیداری و استکبار ستیزی جهانی درصدد شکستن موانع و چالش‌های موجود در ایجاد یک جامعه دین محور و معنویت‌گرا راه پرشتاب خود را طی می‌کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: چشم انداز آرمانی و واقع بینانه از روند تحولات منطقه‌ای و جهانی یادآور این حقیقت است که تحولی بزرگ که در آن ساختار و هندسه نوین جهان با محوریت اسلام حرف اول را خواهد زد، در راه است و جامعه بشری بويژه امت اسلامی باید خود را برای درک جشن شوکت و عظمت دوباره اسلام و پیروزی مستضعفین بر مستکبران آماده نمایند.

این بیانیه با اشاره به دستاوردهای حیرت انگیز و خارج از دایره فهم، تحلیل و محاسبات قدرت‌های شیطانی و بلوک سلطه، بیداری اسلامی و سرعت یافتن افول هژمونی جبهه استکبار و نظام سلطه بر منطقه راهبردی خاورمیانه و آشکار شدن ضعف و زبونی بیش از پیش آمریکا و غرب برای حفظ امنیت و حیات ننگین رژيم صهیونیستی آورده است: هدف قرار دادن جبهه مقاومت ضد صهیونیستی و جلوگیری از گسترش سونامی بیداری اسلامی، راهبرد امروز آمریکا، اروپا، ارتجاع عرب و رژيم صهیونیستی است که با سازماندهی و بکارگیری تمامی ظرفیت‌های تروریستی و پشتیبانی همه جانبه اطلاعاتی و تسلیحاتی آن در سوریه و دخالت میدانی علیه مردم این کشور بعنوان یکی از خطوط مقدم مقاومت اسلامی جلوه‌گر است.

این بیانیه فرجام توطئه آمریکا و هم پیمانان غربی- عربی آن در سوریه را برای آنها بسیار سخت و خفت‌بار توصیف و با تاکید بر ضرورت آینده‌نگری برخی دولت‌های عربی و اسلامی که بازی خورده این صحنه هستند، تاکید کرده است: سوریه امروز عرصه راستی آزمایی مدعیان حمایت از آرمان قدس و مقاومت اسلامی و مبارزه علیه رژيم صهیونیستی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان بیانیه خود با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت ایران و نیز ملل آزاده و حق طلب جهان برای شرکت گسترده، یکپارچه و پرشور در راه‌پیمایی روز جهانی قدس و تاکید بر اهمیت مضاعف روز قدس فراروی در مقایسه با سالهای اخیر، آورده است: مقاومت ضد سلطه و نهضت بیداری اسلامی که با 33 سال تجربه ناشی از روز جهانی قدس و رویارویی با استکبار جهانی و اذناب منطقه‌ای آن، برغم پیچیده‌تر شدن توطئه‌ها و شیوه‌های دشمنی سلطه‌گران، با هدایت و فرماندهی ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز ( مدظله العالی) پرقدرت‌تر وپرشتاب‌تر از همیشه به راه خود ادامه داده و نوین بخش تحقق وعده الهی است که سرانجام حق بر باطل پیروز خواهد شد.

انتهای پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار