سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرد شگری شهرستان فیروزکوه گفت: فیروزکوه به دلیل داشتن حدود 130 اثر تاریخی و مناطق گرد شگری، دارای استعدادها و قابلیت‏ های فراوانی است.

سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ‏های موجود در زمینه گردشگری این شهرستان، بستر سازی برای ارتقای سطح فرهنگی و گرد شگری و همچنین ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری از اهداف عمده در بخش گرد شگری است.

وی اصلی ‏ترین راهبرد برای تحقق این اهداف را تعامل و هماهنگی با مسئولان و مقامات استانی و شهرستانی و بهره‏گیری از تجارب زحمت ‏کشان این عرصه و تدوین برنامه‏ های علمی دانست.

حسینی احیای میراث فرهنگی را نخستین و مهم‏ ترین هدف پیش ‏روی خود عنوان کرد و گفت: شهرستان فیروزکوه به لحاظ داشتن آثار فرهنگی و باستانی گران ‏قدر خود، ریشه در دوران باستان و کهن ایران دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرد شگری شهرستان فیروزکوه بیان داشت: هدفمندی و چیره ‏دستی مردان و زنان هنرمند فیروزکوه در خلق برخی صنایع دستی زبانزد است که نشات گرفته از روح لطیف و اسلامی ایرانی آنها دارد.

وی توسعه و ترویج صنایع دستی این شهرستان را از دیگر از اهداف مهم خود دانست.

حسینی تصریح کرد: از جمله عرصه ‏های نوین اقتصادی برای تحقق راهبرد اساسی گذر از اقتصاد متکی به نفت و رسیدن به اقتصاد غیرنفتی، مقوله گردشگری است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.