بسياري از موسسات در آمريکا که براي کمک به سربازان و نظاميان سابق آمريکايي تأسيس شده اند به اختلاس کمک هاي اعطا شده مشغول اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اي بي سي ؛‌ برايان راس، خبرنگار اين شبکه گفت، سازمان ديده بان موسسات که بازوي نظارتي موسسه انسان دوستي آمريکا است، چهل و شش موسسه آمريکايي را که براي خدمت رساني به سربازان و نظاميان سابق آمريکايي تأسيس شده مورد مطالعه قرار داد و به اين نتيجه رسيد که بايد به نيمي از اين سازمان ها نمره مردودي داده شود.

اين موسسات خاطي فقط کمتر از يک سوم از اعانات جمع آوري شده را خرج نظاميان آمريکايي که در مناطق جنگي خدمت کرده اند مي کنند و بقيه را براي دستمزدهاي هنگفت مسئولان و مسابقات گلف و غيره اتلاف مي کنند.

به عنوان مثال، موسسه اي موسوم به «کمک به بستري کردن نظاميان بازنشسته (بيمار يا مجروح) در بيمارستان هاي آمريکا» طي ده سال گذشته بيش از چهارصد ميليون دلار اعانات جمع آوري کرده است.

اين موسسه از تأييد شخصيت هاي مانند جرج دبيلو بوش، رئيس جمهور پيشين آمريکا و شماري از هنرپيشه ها و ساير شخصيت هاي معروف آمريکايي در تبليغاتش استفاده کرده و قول داده است که تمامي کمک هاي جمع آوري شده در خدمت نظاميان سابق آمريکايي که نيازمند به بستري شدن در بيمارستان ها باشند قرار خواهد گرفت.

 اين در حالي است که خبرنگاران شبکه اي بي سي نيوز پس از تحقيقات فراوان درباره اين موسسه دريافتند كه ميليون ها دلار براي عضويت مديران ارشد در باشگاه هاي گلف پرداخته است. همچنين دستمزدها و مستمري هاي هنگفت براي مديران کنوني و بازنشسته اين موسسه درنظر گرفته شده است.

راجر چيپن، بنيانگذار اين موسسه قرار مصاحبه با خبرنگار اي بي سي را لغو کرد و هنگامي که متوجه شد ما به دفتر او آمده ايم که با او گفتگو کنيم، از ساختمان محل دفتر خود فرار کرد!

در حال حاضر، دادستان کل ايالت کاليفرنيا شکايت مدني عليه اين موسسه تنظيم کرده که در کيفرخواست آن آمده، فقط کمتر از نيمي از اعانات جمع آوري شده توسط اين موسسه، به نظاميان بازنشسته آمريکايي رسيده است.


برچسب ها: آمریکا ، اختلاس ، موسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار