اگرچه سران رژيم صهيونيستي بارها درباره حمله به ايران صحبت کرده‌اند ولي همواره اين را متذكر شده‌اند که نبايد اشتباه کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس؛ اين خبرگزاري در گزارشي به قلم  امي تيبل نوشت: آيا اسرائيل به ايران حمله مي‌کند يا خير؟ در ابتداي اين گزارش به نقل از موتي کرشنبام روزنامه نگار و کهنه  سرباز جنگ‌هاي اسرائيل آمده است: برخي بر اين باورند که سران اسرائيل در تلاشند جهان را به مهم تلقي کردن جنگ با ايران وادار سازند ولي برخي نيز چنين نيستند. ايهود باراک وزير جنگ رژيم صهيونيستي از جمله افرادي است که با حمله عليه ايران موافق است و همچنين بر اين باور است که چنانچه حمله‌اي صورت گيرد، صدها نفر کشته مي‌شوند و اقتصاد و امنيت جهاني آسيب خواهد ديد.
 
يوسي ملمان تحليل گر امور امنيتي و متخصص امور ايران در نشريه اينترنتي ولا نوشت: اگرچه سران اسرائيل بارها درباره حمله به ايران صحبت کرده‌اند ولي همواره اين را متذكر شده‌اند که نبايد اشتباه کرد.
 
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در اين خصوص بر اين باور است كه، تهديد ايران همه چالش‌هاي اسرائيل را تحت الشعاع قرار داده است. واقعيت اين است که هيچ يک از سران رژيم صهيونيستي تاكنون ايران را به طور واضح تهديد به حمله نکرده‌اند.
 
نويسنده اين گزارش در ادامه به نوع تفكر سران رژين صهيونيستي در مورد ايران اشاره كرده و مي‌نويسد: نتانياهو و باراک گفته‌اند هيچ تصميمي براي حمله گرفته نشده است ولي گاهي به نظر مي‌رسد چنين تصميمي هيچ گاه کنار نيز گذاشته نمي‌شود. ولي شرايط کنوني در اسرائيل حاکي از آن است که نتانياهو و باراک بر اين باورند که تحريم‌هاي اقتصادي و ديپلماتيک بر ايران بايد ادامه يابد و دليلي براي حمله به اين کشور وجود ندارد مگر اينکه ايران برنامه غني سازي خود را ادامه دهد.
 
ملمن مي گويد: تشديد اين بحث‌ها به انتقاد عمومي از باراک و نتانياهو دامن زده است. همه سران بازنشسته امنيتي اسرائيل مخالف حمله عليه ايران هستند و بين سران سياسي و نظامي اسرائيل، شکاف عميقي ايجاد شده است.
 
يارون ازراهي تحليل گر سابق نظامي اسرائيل در اين خصوص مي‌گويد:‌ اين مباحثات بيش از همه چيز نشان دهنده شکاف عميق در زير مجموعه نظامي و سياسي بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل است و مخالفان بر اين باورند که چنين حمله‌اي، عواقب سختي براي اسرائيل در پي خواهد داشت. اسرائيل در صورت چنين حمله‌اي به دام عواقب دراز مدت و جدي خواهد افتاد که طيف آن از جنگ با ايران و متحدانش در لبنان و غزه گرفته تا شکاف ديپلماتيک با آمريکا متغير خواهد بود.
 
در ادامه اين گزارش آمده است: حمله احتمالي اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران ممکن است سبب نابودي اين تاسيسات نشود و فقط آن را ناتوان کند که در اين صورت متخصصان ايراني قادر خواهند بود اين تاسيسات را دوباره بازسازي کنند.
 
کرشنبام مي‌گويد:‌ به همين علت، سران اسرائيل در تلاشند افکار عمومي را آرام کنند زيرا مي‌خواهند متحدانشان را نيز همراه سازند و مي‌دانند که چنين حمله‌اي، خطر بزرگي براي آن‌ها است.  
 
اظهارات جنگ طلبانه نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه ايران باعث وحشت گسترده در ميان صهيونيست‌ها شده است و آن‌ها با برگزاري تظاهرات، مخالفت خود را با جنگ عليه ايران اعلام کرده‌اند.
 
شبکه تلويزيوني المنار با اعلام اين مطلب افزود: در حالي که سياستمداران اسرائيلي و موسسات امنيتي و نظامي آن به بررسي پيامدهاي اين حمله و نتايج فاجعه بار آن سرگرم شده‌اند، اقدام بنيامين نتانياهو به کوبيدن بر طبل جنگ با ايران و به وجود آمدن موج هيستريک در بين محافل سياسي، امنيتي و رسانه‌اي باعث وحشت اسرائيلي‌ها شده است.
 
نخستين واکنشهاي مردمي نيز تظاهرات اعتراض آميز در مقابل خانه ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل است، تظاهرکنندگان در اين تظاهرات از نتانياهو خواستند از نابود کردن زندگي اسرائيلي‌ها دست بردارد. تظاهرکنندگان عکسي از باراک در دست داشتند که لباس يک افسر نازي را به تن کرده است.


برچسب ها: اسرائیل ، ایران ، جنگ ، شکاف ، اختلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار