در بخشي از بيانيه کانون دانشگاهيان آمده است: رژیم صهيونيستي امروز تنهاتر از هر زمانی در تور بیداری و مقاومت اسلامی مردم مسلمان منطقه گرفتار آمده و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه کانون دانشگاهیان در خصوص دعوت برای حضور در راهپیمایی روز قدس به شرح زير است:

مقام معظم رهبری: «ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است».

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هرسال، روز اعتراض و راهپیمایی مردم  آزاده جهان علیه رژیم اشغالگری است که، با پشتوانه حامیانش در برابر دیدگان همه نهادهای بین‌المللی و وجدان بشری دست به کشتار و جنایت می‌زند.

ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تنها یک نامگذاری نبود بلکه یک جریان سازی فرهنگی سیاسی و ترسیم یک راهبرد سرنوشت ساز در روند مقاومت اسلامی در برابر اشغالگری برای جهان اسلام بود. روز قدس نماد آزادي خواهي، ظلم ستيزي و وحدت امت اسلامي است تا يكپارچه ظرفيت و توان خويش را دربرابر ستمگران و اشغالگران دنیا نشان دهند.

اینک پس از بیداری مردم منطقه و سقوط و یا ایجاد تزلزل در متحدان منطقه‌ای استکبار جهانی، وحشت جبهه استکبار را فرا گرفته است. آمریکا به عنوان رهبری این جریان دچار بحران شده و می‌بایست برای پوشش ضعف خود در جهان و بویژه منطقه خاورمیانه اسلامی بحران آفرینی کند. از سوی دیگر سست شدن پایه های رژیم  ساختگی صهیونیستی، بزرگترین  چالش گیج کننده پیش روی آمریکا و متحدانش، است. امروز این رژیم با تنفس مصنوعی به پایان خود نزدیکتر می‌شود.

مصر دیگر پایگاه مناسبی برای غرب و دوستی مطمئن برای رژیم صهیونیستی نیست. این رژیم امروز تنهاتر از هر زمانی در تور بیداری و مقاومت اسلامی مردم مسلمان منطقه گرفتار آمده و  بیش از هر زمان دیگری در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. رویای صهیونیسی  ایجاد اسراییل بزرگ از نیل تا فرات، تبدیل به دیوار بلند حفاظتی دور تا دور سرزمین های اشغالی شده است.

رژیم صهیونیستی وضعیت خوبی در منطقه و جهان ندارد و هر روز نیز وضعش بدتر از پیش می‌شود. از این رو، مثلث آمریکایی – صهیونی و برخی از کشورهای عربی دنباله رو آمریکا سعی می‌کنند با بدل زدن به جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را تقویت و  جبهه مقاومت را تضعیف نمایند. در راهبرد آنها ایجاد یک دولت دست نشانده در سوریه بهترین گزینه موجود است. از این رو تصمیم گرفتند تا تروریست ها را در سوریه فعال کنند تا با تضعیف جایگاه سوریه این کشور که یکی از سنگرهای مقدم مقاومت اسلامی است را تسخیر و به اهداف رژیم صهیونیستی و نظام سلطه را در منطقه تحقق بخشند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدانشان از سناریوی سوریه چند هدف را دنیال می‌کنند: اول اين که افكار عمومي منطقه را طوري هدايت كنند تا اینگونه القاء شود که بيداري اسلامي فقط براي كشورهاي متحد غرب در منطقه روی نمی‌دهد و کشورهایی که از سیاست های آمریکا و غرب پیروی نمی‌کنند نیز از این قاعده مستثنی نيستند. دوم  اینکه از آنجاییکه در جریان بیداری اسلامی به وجود آمده، نظم كشورهاي متحد غرب  در منطقه به هم ريخته، و توازن را به نفع جبهه مقاومت اسلامی قرارداده است، غرب نيز سعي مي كند با بحرانی جلوه دادن کشورهای محور مقاومت  بویژه سوريه(به عنوان یکی از دولت های خط مقدم جبهه مقاومت)، برتري را در جبهه مقاومت  از بين ببرد. علاوه بر این فشار بر جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین حامی جبهه مقاومت در برابر محور اشغالگری به موازات تحریم‌های شدیدتر و ایجاد اتهامات دروغین برعلیه نظام اسلامی از دیگر اهداف این سناریو جدید آمریکا و متحدانش در منطقه می باشد. در حقیقت همه این فشارها و جنایات، چیزی نیست جزء فرصت‌سازی برای تداوم  حیات رو به زوال رژیم صهیونیستی، تا شاید این رژیم را از سرنوشت شومی که در انتظار  آن است، رها کند.

در چنین شرایطی که مردم سوریه، لبنان و غزه به عنوان خط مقدم مقاومت در نبرد با محور صهیونی-آمریکایی اند و با تمام کمبودها و اتحاد تمامی غرب  و برخی دولت های عربی دنباله رو با همراهی ترکیه، برضد آنها و محور مقاومت اما هموار به یاری خداوند پیروزند. از این رو، برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس امسال بسیار با اهمیت تلقی می شود. از نظر ما تضعیف سوریه و محور مقاومت، تضعیف آرمان اسلامی فلسطین و آزادی قدس است. 

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی روز قدس را نشانگر وحدت و همبستگی بین المللی مسلمانان در حمایت از حقوق قانونی و مردم فلسطین می‌داند و  از همه مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی دعوت می‌کند مانند سال¬های گذشته، به تبعیت از رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن میثاق با آرمان مقدس آزادی فلسطین و اعلام حمایت از مقاومت اسلامی و دولت و مردم سوریه بعنوان بدنه فعال امت اسلامی و محور مقاومت اسلامی عظمت و اقتدار امت اسلامی را در مقابل نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم به نمایش گذارند و با حضور حماسی خود ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی را به صدا در آوردند.
انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار