دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم‌های ظالمانه، ان شاء الله موجب شکل‌گیری بیداری اقتصادی در کشور خواهد شد تا هم تحریم‌ها را خنثی کنیم و هم به شکوفایی برسیم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی، دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از بسیجیان با اشاره به شرایط روز جامعه گفت: این ماه رمضان مصادف با یکی از شرایط حساس و تاریخی جامعه ماست. تشدید تحریم های اقتصادی غرب علیه ملت ایران و برخی مشکلات و حوادث مانند زلزله در استان آذربایجان هموطنانمان را دچار سختی و مشکل کرده است. سوال اینجاست که برای عبور از این سختی ها، چه کار باید بکنیم؟  
 
رضایی تصریح کرد: اولا از یک طرف ما باید به خدا توکل کنیم. بدانیم که خدای متعال کمکمان می کند اگر درست حرکت کنیم و از طرف دیگر خدای متعال به ما نعمت های بزرگی داده، تدبیر داده، استعدادهای فراوان داده است. لذا اگر می خواهیم از مشکلات عبور کنیم از یک طرف باید الهی باشیم و با قصد قربت کار کنیم و از طرف دیگر با تدبیر و اندیشه، مشکلات کشور را حل کنیم.  
 
وي در ادامه با تبیین رویارویی های اول و دوم آمریکا و غرب با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما امروز پس از یک تنفس 15 ساله ، وارد دوره جدیدی از رویارویی با آمریکا شده ایم و در سالهای اخیر نظام تصمیم گرفت در برابر زیاده خواهی های استکبار، به طور جدی ایستادگی کند. در حقیقت مخاصمه را بار دیگر آنها، آغاز کردند و دفاع از خودمان را به ما تحمیل کردند، درست چیزی شبیه به دوران جنگ که 8سال دفاع را به ما تحمیل کردند.  
 
وی افزود : در دوسال اخیر این تحریم ها، تشدید شده است و این روند در سالهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، مگر اینکه با تدبیر و پیشرفت ها آن را خنثی کنیم و این کار شدنی است.  
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح وضعیت منطقه گفت: دشمنان ما برای تشدید فشارها بر ایران، برای دوستان ما در منطقه نیز مشکلاتی ایجاد کرده اند. مثلاً می خواهند برای رسیدن به ایران از دمشق عبور کنند و به طرف مرزهای ما پیش بیایند و استان های مرزی ما را ناامن کنند! آنها این برنامه را همزمان با تحریم های اقتصادی پیگیری می کنند، لذا در حال حاضر، بحث اتفاقات سوریه، بحث دموکراسی خواهی نیست و دموکراسی خواهی یک بهانه است .  
 
رضایی افزود: حال سوال اینجاست که در این رویارویی سوم، حرف اصلی در کجا زده می شود؟ آیا حرف اصلی در سوریه است؟ در لبنان یا عراق است؟ یا تهران؟ به نظر من حرف اصلی را ما باید در اقتصاد بزنیم. یعنی اگر بتوانیم در اقتصاد در سالهای آینده یک تحول اساسی به وجود بیاوریم. ما نفوذمان را از کشورهایی که نام بردم به سراسر منطقه گسترش خواهیم داد.  
 
وي ادامه داد : ما باید با اتکا و گسترش تجارت و علم و فناوری و فرهنگ و فضیلت هامان خود را به یک قدرت بزرگ در میان 500 میلیون نفر جمعیت اطراف کشورمان، تبدیل کنیم. تنها در این شرایط است که هم زندگی برای مردم ما زندگی بسیار خوبی خواهد شد و هم امنیت ما بسیار پایدار خواهد شد. در واقع اگر بخواهیم از مرزهای کشورمان بگذریم، از راه اقتصاد این امر محقق می شود و چاره ای جز این هم نداریم.  
 
رضایی در بخش دیگر از سخنانش اظهار داشت: ملت ایران، ملت عجیبی است، تا دچار سختی نشود، بیدار نمی شود و وقتی این شیر بیدار می شود، کسی نمی تواند، آن را مهار کند. این را در دوران جنگ تحمیلی اثبات کرده ایم. آن زمان که ما از مرزهای عراق عبور کردیم، فاو را گرفتیم و به بصره نزدیک شدیم و اگر امکانات بیشتری به دست ما می رسید، مطمئن باشید، رزمندگان خودمان ، صدام را ساقط می کردند. نتیجه بیداری در دوران جنگ این است که ما امروز صاحب قدرت دفاعی بازدارنده و مهم هستیم .  
 
وی ادامه داد : وقتی ما قدرت ساخت موشک هایی با برد بیش از 2000کیلومتر را داریم و ماهواره به فضا می فرستیم، در اقتصاد هم باید چنین بیداری را تجربه کنیم. این تحریم ها، ان شاء الله ما را بیدار می کند.  
 
رضایی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از بسیجیان حاضر در جلسه در خصوص وقوع شرایط بدر و خیبر و نیز اقتصاد مقاوتی در کشور گفت: این تعبیر مقام معظم رهبری، تعبیر کاملاً حکیمانه است. هدف هایی که بر شمردم در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی دست یافتنی است. چون اقتصاد ما در شرایط تحریم قرار گرفته باید برنامه ها را طوری تنظیم کنیم که اقتصاد در شرایط تحریم چگونه اداره شود، این شرایط با اقتصاد در حالت رکود یا اقتصاد در شرایط تورمی تفاوت دارد. این نوع از اقتصاد، اصول، برنامه ها و مختصات خودش را دارد و با وضعیت جهادی، تنها با راهکارهای اقتصاد مقاوتی می توانیم تحریم ها را بشکنیم و اقتصاد ایران را شکوفا کنیم.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با راهپیمایی روز قدس گفت: " روز قدس میراث امام راحل و نماد حمایت ملت ایران از مبارزات فلسطینی ها و دفاع از سرزمین است لذا آن را بعنوان یک سرمایه سیاسی باید حفظ کنیم .  
 
رضایی در پایان افزود : شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس بسیار مهم است و از همه ملت ایران می خواهم که در این راهپیمایی حضور حماسی داشته باشند .

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: مجمع ، محسن رضایی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار