فراموش نكنید كه استفاده از یك قالیچه بزرگ‌تر نسبت به استفاده از چند قالیچه كوچك‌تر مناسب‌تر است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران بسیاری از افراد گمان می‌كنند چیدمان فضا‌های بزرگ كاری راحت و بی‌دردسر است و هیچ محدودیتی برای طراحی وجود ندارد. اما بسیاری از طراحان معتقدند دكوراسیون فضاهای بزرگ نیز به سختی فضاهای كوچك است. برای چیدمان فضاهای بزرگ نیز نكاتی وجود دارد كه دانستن آن می‌تواند شما را در رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب‌تر یاری كند.

 تقسیم‌بندی: فضای بزرگی را كه در اختیار دارید، متناسب با شرایط استفاده از آن به قسمت‌های كوچك‌تر تقسیم كنید. برای مثال، اگر قرار است فضای گفت‌وگو و نشیمن در فضای بزرگ تعبیه شود، بهتر است برای ایجاد صمیمیت بیشتر، قسمتی از كل فضای بزرگ‌تان را به این قسمت اختصاص دهید و آن را از دیگر قسمت‌های اتاق جدا سازید. بقیه فضا را می‌توانید به فعالیت‌های دیگر از قبیل تماشای تلویزیون، غذاخوری و ... اختصاص دهید. برای تفكیك بیشتر، می‌توانید از نورپردازی خطی، پارتیشن، پاراوان یا یك كاناپه بزرگ نیز استفاده كنید.

 تعریف كردن فضا: برای جداسازی قسمت‌های مختلف یك فضای بزرگ، می‌توانید از فرش استفاده كنید. قالیچه‌هایی كه در قسمت‌های مختلف فضا پهن می‌كنید لازم نیست حتما مشابه هم باشند، می‌توانید مطابق با سبك چیدمان هر قسمت، قالیچه متناسب با آن را به كار برید. فراموش نكنید كه استفاده از یك قالیچه بزرگ‌تر نسبت به استفاده از چند قالیچه كوچك‌تر مناسب‌تر است.

 متحد سازی: گرچه استفاده از رنگ‌های مختلف برای دیوارهای هرفضا می‌تواند باعث تفكیك چیدمان شود، اما توصیه ما این است كه برای جلوگیری از شلوغی، این كار را نكنید و تنها از یك رنگ خنثی برای همه دیوارها بهره گیرید؛ سپس برای قسمت‌های مختلف از قالیچه‌ها و آثار هنری خاص و متفاوت استفاده كنید.

 استفاده از رنگ‌های خنثی: بهتر است وسایل گران و مهم فضاهای بزرگ را به رنگ‌ خنثی بخرید؛ در این صورت آن وسایل دیرتر برایتان تكراری می‌شوند و نیازی به تعویض آنها نیست؛ در عوض می‌توانید برای ایجاد تحول وسایل ارزان‌تر را زود به زود تعویض كنید.

فضای پرت: اجازه ندهید در فضا قسمتی پرت و بدون استفاده باقی بماند؛ زیرا این قسمت‌ها به جلوه كلی فضا صدمه می‌زنند. سعی كنید با قرار دادن یك صندلی با شكل خاص، یك گیاه سبز و زیبا یا نصب طبقات بر دیوار و قرار دادن اشیاء دكوری روی آن طبقات، از آن قسمت پرت نهایت استفاده را در جهت زیباسازی دكوراسیون ببرید.

برچسب ها: دکور ، تلویزیون ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار