9 سال از زلزله ی فاجعه وار بم می گذرد ، با یاری آن روز مردم ، اکنون زندگی در بم جریان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

صدای ناله بود در پس آه و درد و رنج ، هوا سرد بود و مه آلود  و خبرِ زلزله ، این فاجعه ی دردناک انسانی ، سخت بود و غم انگیز.

 آمار زیر آوارماندگان ، تلفات انسانی و مادی ، آمار قربانیان و بی سرپرستان این حادثه ، لحظه به لحظه گذر زمان را برای همه سخت تر می کرد.

خیلی ها برای همدردی آمده بودند ، از نقطه نقطه ایران و حتی جهان ، آمده بودند تا بگویند بنی آدم اعضای یکدیگرند و چه خوب نشان دادند این همدردی را.

آن روزها بمی ها شاهد خیلی از رفتارهای انسان دوستانه ای بودند که با تمام وجود آمده بودند ، عشقشان را نشان دهند ، آمده بودند عاطفه شان را تقسیم کنند ، آمده بودند لبخند را روی لبهای غمزده ی آن روز برسانند.

آدمهای مهربانی که خودشان را توی غصه های دیگران شریک کرده بودند ، صاحبان دست های بخشنده ای که آمده بودند توی مصیبت های بمی ها شریک شوند.

بمی ها ، آن روزها امیدی نداشتند ، همه ی کس و کارشان را از دست داده بودند ، زندگی از بم رخت بر بسته بود که دست هایی نگذاشتند ، قلب هایی یاری کردند تا دوباره زندگی به بم بازگردد ، مهربانی هایی که سبب شد امروز زندگی در بم جریان باید.

مردم آذربایجان شرقی هم به کمک بمی ها شتافتند

آن روزها از آذربایجان شرقی هم برای کمک به زلزله زدگان بمی آمده بودند ، آمده بودند به یاری پیرمردان عصا به دست  زلزله زده بشتابند ، آمده بودند کودکان وحشت زده ی آن روز را نوازش دهند.

آمده بودند ، صورت های غم زده و خاک آلود قربانیان آن روز را شاد کنند.

هم اکنون 9 سال از آن حادثه ی تلخ می گذرد ، این بار ، باز هم خبر زلزله ای غم انگیز ، تا بیخ قلبمان را سوزاند.

و امروز این بمی ها هستند که به یاری مردمی می شتابند که روزگاری به یاریشان شتافته بودند.

کمک بمی ها به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

نماينده مردم بم در مجلس از جمع آوري کمک‌هاي مردم اين شهرستان براي کمک به زلزله‌زدگان آذربايجان‌شرقي خبر داد.

حجت‌الاسلام موسوي غضنفرآبادي نماينده مردم بم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه بمي‌ها بيش از همه شرايط سخت و دشوار زلزله‌زدگان آذربايجان‌شرقي را درک مي‌کنند، گفت: از آنجا که مردم شهرستان بم از عمق جان ، درد و اندوه زلزله‌زدگان استان آذربايجان شرقي را حس می‌کنند لذا به دنبال جمع‌آوري کَمک براي زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي هستند، ضمن آنکه از هيچ اقدامي که در جهت کمک به آنها باشد نيز دريغ نخواهند کرد.
وي در ادامه با بيان اينكه مردم اين شهرستان، خود را در غم مردم زلزله‌زده استانهاي غربي كشور شريك مي‌دانند، این مصیبت دلخراش را به مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی و عباس فلاح باباجان نماینده مردم صبور اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تسلیت گفته و بهبودي و شفاي مجروحين اين حادثه را از خداوند متعال خواستار شد.
 
 وي در خاتمه از آمادگی مسئولان شهرستان بم برای ارسال کمک‌های همه‌جانبه به حادثه‌دیدگان زمین‌لرزه نسبتا شديد آذربايجان شرقي خبر داد.

آغاز کمک های مردمی بمی ها به زلزله زدگان

مردم بم به منظور ابراز همدردی با زلزله زدگان آذربایجان شرقی کمک های خود را به آنان آغاز کردند.
آقای شایق فرماندار بم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: علاوه بر جمع آوری 200 تخته پتو ، مقادیری خرما ، نان و مواد غذایی فاسد نشدنی در حال جمع آوری است که به زودی به مناطق زلزله زده ارسال می شود.
بمی ها هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان اعلام کردند که قدرشناس کمک های مردم آذربایجان پس از زلزله بم هستند.
آنان یادآور شدند: آذربایجان شرقی از استان های معین در بم بود که پس از زلزله سال 82 ، بیش از 5 هزار واحد مسکونی در این شهرستان ساخت.

همدردی کودک بمی  با کودکان تبریزی

کودک تبریزی ، استوار بمان ، تو تنها نیستی ، من و همه ی کودکان بمی با تو خواهیم بود ، من و مردم شهرم بم به یاری مردمت می شتابیم تا شهرت را دوباره بسازیم ، این بار اما مستحکم تر از قبل ، پس باز هم محکم بمان.

مردم آذربایجان شرقی می دانم سخت است غم از دست دادن عزیزان و من روزی همچون امروز شما ، سوختم در غم از دست دادن عزیزانم ، اما بدانید این آزمایشیست  که خداوند برای ما بمی ها و شما تبریزی ها رقم زد  تا بدانیم بازگشت همه به سوی اوست پس چه نیکوست که در این مصیبت محکم باشیم و صبر کنیم.

و چه خوب است بگوییم : خدایا رضاییم به رضایت.

دلاوران تبریزی ، غصه تان قلب ما بمی ها را هم سوزاند.

چشم های مردم دیار من هم ، برایتان گریست ، چرا که یادآور روزهایی بود که لحظه لحظه اش را برایمان زنده می کرد.

روزهای تلخی که با یاری شما گذشت و امروز من و همه ی مردم شهرم بم ، به یاری تان می شتابیم ، تبریز را دوباره خواهیم ساخت و قاه قاه خنده های کودکانتان را دوباره به کوچه پس کوچه های شهرتان باز خواهیم گرداند.

من و همه مردم سرزمینم ، دوشا دوشتان یاری می کنیم تا دوباره زندگی به تبریز برگردد ، چرا که بنی آدم اعضای یکدیگرند ، که در آفرینش ز یک گوهرند ، چو عضوی به درد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار./س

گزارش از : مریم بهادری

برچسب ها: زندگی ، بم ، جریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.