وزيرخارجه کشورمان در گفتگو با يک روزنامه عربستاني از توافق با مقامات عربستاني بر افزايش روابط دوجانبه خبر داد و اعلام کرد که حل بحران سوريه زمان بر و نيازمند صبر و نيت صادقانه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، علي اکبر صالحي وزير خارجه کشورمان در گفتگو با روزنامه الوطن عربستان با تاکيد بر اهميت مشورت ميان کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي گفت: مشورت و مذاکره ميان برخي از اين کشورها مخصوصا ميان کشورهاي تاثيرگذار در منطقه مهم است که از جمله اين کشورها مي توان به ايران و عربستان اشاره کرد.
وي افزود: با مقامات عربستاني در مورد روابط دوجانبه تهران و رياض و آخرين تحولات منطقه گفت و گو کردم و بر افزايش سطح روابط و تقويت آنها به توافق رسيديم.
صالحي در حاشيه نشست مقامات کشورهاي اسلامي در عربستان اضافه کرد: روابط رياض و تهران مسئله مهمي است و بر روابط ديگر کشورهاي اسلامي نيز تاثير مي گذارد.
صالحي در مورد پرونده سوريه نيز اظهار داشت: کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي در مورد اين مسئله اختلاف نظر دارند اما تلاش بر اين است که ديدگاه هاي مشترک براي دست يابي به نتيجه مناسب افزايش يابد.
وي با اعلام اينکه مسئله سوريه در گفت و گو با مقامات عربستاني مطرح شده است، گفت: حل کردن بحران هاي مهم منطقه نيازمند صبر و نيت صادقانه است و اين گونه مسائل دشوار در طي چند روز قابل حل نيست.
صالحي روز دوشنبه در نشست وزراي خارجه در جده و ديروز سه شنبه در نشست سران کشورهاي اسلامي حضور داشت.
اين نشست به دعوت ملک عبدالله پادشاه عربستان و براي بررسي مسائل مهم منطقه برگزار شده است.
برچسب ها: صالحی ، عربستان ، سوریه ، مکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار