جدیدترین مطالعه و نوید جدید در پیشگیری و درمان طاسی با الگوی مردانه صورت گرفته است.

 دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری هاو عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طاسی در مردان در واقع یک پاسخ فیزیولوژیک طبیعی به هورمونهای اندروژنی در مردان مستعد از نظر ژنتیکی است.
 
وی تصریح کرد: الگوی وراثتی این پدیده یک الگوی چند ژنی است و شایان ذکر است که به طور متوسط حدود 70 درصد مردان و 40 درصد از زنان در دوران متخلف زندگی خود درجات گوناگونی از ریزش مو با الگوی مردانه  را تجربه می کنند.
 
انتظاری گفت: افرادی که ریزش موهایشان در جوانی شروع می شود به طور معمول بیشتر ناراحت بوده و نیز بیشتر متمایلند که با کارشناسان غیر پزشک مشورت کنند و اکثریت آنها نیز درمانهای غیر اصولی را تجربه می کنند و به طور معمول نیز این درمانهای پیشنهادی غیر پزشکی موثر نیست.
 
این متخصص خاطر نشان کرد: براساس جدیدترین مطالعه در دانشگاه بریتیش کلمبیا و نکوور کانادا که با همکاری دانشگاه نیویورک انجام شده است و نتایج آن در شماره ژوئن 2012 مجله علمی به چاپ رسیده است.
 
آنالوگ های پروستاگلاندین نظیر لا تانو پروست یا بیما توپورست می توانند در پیشگیری  SkinTherapy lett حتی درمان این نوع از ریزش مو موثر باشند.
 
انتظاری تاکید کرد: البته باید ذکر کرد که این روش هنوز مراحل آزمایشگاهی خود را طی می کند و ممکن است به زودی یک افق روشن را پیش روی بیماران ترسیم نماید.
 
وی در انتها متذکر شد: درهر صورت طاسی درمردان یک بیماری نیست./عط
برچسب ها: پزشک ، ژن ، هورمون ، اندروژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار