مسئول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه علامه گفت: بصيرت‌افزايي و دفاع غيرتمندانه از ارزش‌هاي نظام در محيط‌هاي عمومي و دانشگاهي، فعاليت‌هاي گسترده در حوزه سايبري، فعاليت‌هاي هنري و فرهنگي و فشار بر مسئولان براي برخورد با فتنه‌‌گران از شاخص‌ترين اقدامات اين تشكل است.

مجتبي كشوري، مسئول سابق بسيج دانشگاه علامه طباطبايي (ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره اقدامات شاخص اين تشكل اظهار داشت: بسيج دانشجويي دانشگاه علامه در ايام فتنه 88، با حضور در ميادين مختلف شهر و همچنين در محيط‌هاي دانشگاهي چه قبل از انتخابات و چه در ايام فتنه، بخش اعظمي از كار خود را بر موضوع بصيرت افزايي و دفاع از ارزش‌هاي نظام اسلامي قرار داد.

وي افزود: نشريه بسيج دانشگاه علامه به نام "هم‌نفس" در دوران مقابله با فتنه 88، به تيراژ 15 هزار رسيد و در سطح عمومي مانند نماز جمعه نيز منتشر شد و از سوي ديگر فعاليت‌هاي گسترده در حوزه سايبري، وبلاگ‌ها و رسانه‌هاي مجازي و طراحي‌ها در آن زمان صورت داديم.

كشوري با اشاره به ساير اقدامات شاخص بسيج دانشجويي دانشگاه علامه در مقابله با فتنه 88 تصريح كرد: درباره حماسه 9 دي چندين مناظره با حضور افرادي مانند كواكبيان، رسايي، ذوالنور، زيبا كلام، سيد نظام الدين موسوي، مسئولان روزنامه اعتماد و ... انجام شد كه الحمدالله خوب جواب داد و از طرف ديگر دانشجويان بسيجي ما با حضور در خوابگاه‌ها و فضاي دانشگاه‌ها سوالات و شبهات مطرح شده را پاسخ مي گفتند.

مسئول سابق بسيج دانشجويي دانشگاه علامه گفت: در حوزه هنري و فرهنگي براي مقابله با فتنه 88 يك نمايشگاه عكس از حوادث آن دوران برگزار كرديم كه كار تلفيقي تركيبي و تطبيقي بود و هر چقدر به جلو رفتيم بدنه حزب الهي توجه بيشتري به اين حوزه‌ها كرد و پس از آن با ورود به حوزه‌هاي توليد فيلم مستند و پخش اين فيلم‌ها در دانشگاه‌ها و برگزاري جلسات نقد فيلم، در اين فضا مانور خوبي داديم.

وي افزود: اعضاي بسيج دانشگاه علامه در هنگام مقابله با فتنه 88 تلاش‌ها و مجاهده فراواني كردند و بيشترين فعاليت تاريخ جنبش دانشجويي در دوران جمهوري اسلامي نيز در همان موقع بود.

كشوري تصريح كرد: بسيج دانشجويي دانشگاه علامه براي مبارزه با فتنه 88 در حوزه ديپلماسي نيز ورود پيدا كرد تا با فشار بر دستگاه‌هاي مسئول، آنها با فتنه‌گران برخورد كنند و همچنين با برگزاري تجمعات در محيط‌هاي دانشگاهي و صدور بيانيه‌ها اعتراض خود را به عدم برخورد با فتنه اعلام كرديم؛ حتي اگر تجمعات در دانشگاه تهران بود نيز حضور مي‌يافتيم.

مسئول سابق بسيج دانشگاه علامه گفت: بسيج دانشجويي در راس تشكل‌هاي دانشجويي به صورت عمارگونه بخصوص در حوزه رسانه‌اي، فضاي مجازي، سايت‌ها، وبلاگ ها، طراحي پوستر، فيلم، نشريات دانشجويي و ... وارد ميدان مبارزه با فتنه‌گران شد و در آن ايام سخت از نظام اسلامي حمايت كرد و با انجام وظيفه بصيرت بخشي خود، غيرتمندانه به عرصه دفاع مقدس از انقلاب آمد، لذا بايد اين كارها در جنبش دانشجويي ادامه يابد و متوقف نشود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار