رییس سازمان بهزیستی گفت: با ورود 16 گروه سیار این سازمان شامل پزشک ، روان پزشک و مددکار، ماموریت این سازمان برای اجرای طرح محب برای بازیابی توان روانی زلزله زده ها آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، هاشمی در منطقه زلزله زده اهر با اشاره به اهمیت حمایت های روانی پس از بلایای طبیعی، افزود: این گروه ها پس از آمارگیری مداخلات اجتماعی را انجام می دهند.

وی گفت: پس از شناسایی کودکانی که سرپرست خود را از دست داده اند، با خانواده هایی که تمایل به سرپرستی این کودکان داشته باشند وارد مذاکره می شویم و در صورتی که خانواده های مناطق زلزله زده سرپرستی این کودکان را قبول نکنند، این کودکان به مراکز نگهداری بهزیستی منتقل می شوند.

وی حمایت از کودکان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار و خانواده های تحت پوشش را از وظایف تخصصی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: حمایت عمومی از تمام آسیب دیده ها و کسانی که داغدیده هستند برای کاهش اثرات روانی زلزله در دستور کار سازمان قرار دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ظرفیت های خوبی برای حمایت های مستمر و معیشتی دارد، گفت: از روز اول وقوع زلزله نیروهای این سازمان در منطقه حاضر شده و به توزیع غذای گرم بین زلزله زده ها اقدام کردند.

وی از انتقال 25 کامیون کمک های مردمی توسط سازمان بهزیستی به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: امروز 10 هزار وعده غذا بین زلزله زدگان روستاهایی که 100 درصد تخریب شده اند، توزیع می شود.

هاشمی با اعلام آمادگی سازمان بهزیستی برای حمایت از بازسازی خانه های مددجویان تحت پوشش این سازمان در مناطق زلزله زده شماره حساب 90190 بانک ملت را برای جمع آوری کمک های نقدی مردمی اعلام کرد./س

برچسب ها: اجرا ، طرح ، محب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.